• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde van een cel verdelen per maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hinko

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2002
Hallo,

Ik ben maar een klein beetje thuis in excel dus misschien dat hier iemand mij kan helpen.
Mijn probleem is alsvolgt:

In Kolom A2 heb ik een waarde staan die wordt vernieuwd dmv een webquery. In de kolommen B1 t/m N1 heb ik de maanden van het jaar staan + een totaalkolom.
Nu zou ik graag de waarde willen "verdelen" per maand.
Voorbeeld:

Op 01-01 is de waarde 50 en op 31-01 is de waarde 80. Dan wil ik dat er in kolom "januari" de waarde 80 komt te staan. Op 01-02 is de waarde 80 en op 28-02 is de waarde 150. Dan wil ik dat er in de kolom "februari" de waarde 70 komt te staan. En zo verder. En dan is de totaal kolom dus altijd gelijk aan de "waarde kolom".
Hij moet dus automatisch elke maand opnieuw gaan tellen.
Nu is de vraag: Kan dit ? Zo ja Hoe?
Ik heb een excel bestandje toegevoegd om duidelijk te maken wat de bedoeling is. ( hierin is de webquery nog niet in verwerkt vanwege het feit dat er inloggegevens nodig zijn)
Ben benieuwd of iemand dit voor elkaar krijgt.
Alvast bedankt voor de hulp!

Bijlagen

Op 01-01 is de waarde 50 en op 31-01 is de waarde 80. Dan wil ik dat er in kolom "januari" de waarde 80 komt te staan. Op 01-02 is de waarde 80 en op 28-02 is de waarde 150. Dan wil ik dat er in de kolom "februari" de waarde 70 komt te staan
Ik begrijp niet wat je met verdelen bedoelt.
Een maand gemiddelde is uit te rekenen,

maar van 50 op 1-1 naar 80 31-1 en dan waarde 80.dus de hoogste waarde,
naar 1-2 waarde 80 tot 28-2, 150 en dan op waarde 70 willen uitkomen bij februari volg ik niet.
Kun je wat meer uitleg geven wat je precies wilt?
mvg leo

Ik begrijp niet wat je met verdelen bedoelt.
Een maand gemiddelde is uit te rekenen,

maar van 50 op 1-1 naar 80 31-1 en dan waarde 80.dus de hoogste waarde,
naar 1-2 waarde 80 tot 28-2, 150 en dan op waarde 70 willen uitkomen bij februari volg ik niet.
Kun je wat meer uitleg geven wat je precies wilt?
mvg leo

Je hebt gelijk, nu ik het nalees, is het erg onduidelijk.
Ik kan het beter anders doen:

Ik begin in B1 de met een beginwaarde. En dan moet hij automatisch elke maand gaan tellen hoeveel erbij is gekomen. Hij begint in elke maand dus opnieuw met tellen.
Met andere woorden: Ik zou graag per maand willen weten met hoeveel de waarde is gestegen van cel A2.

Misschien dat dit dan wat duidelijker is. In ieder geval alvast bedankt voor je hulp.

Je hebt gelijk, nu ik het nalees, is het erg onduidelijk.
Ik kan het beter anders doen:

Ik begin in B1 de met een beginwaarde. En dan moet hij automatisch elke maand gaan tellen hoeveel erbij is gekomen. Hij begint in elke maand dus opnieuw met tellen.
Met andere woorden: Ik zou graag per maand willen weten met hoeveel de waarde is gestegen van cel A2.

Misschien dat dit dan wat duidelijker is. In ieder geval alvast bedankt voor je hulp.

Volgens mij kan dat alleen met VBA

je zoU bv met een event macro (on_change) kunnen kijken naar de datum van wijziging van de webquery cel.
Vervolgens kun je aan de hand daarvan de waarde kopieëren naar een cel bij de betreffende maand
en dan is het verder simpel rekenen.

Maar misschien heeft iemand ander een beter idee?
mvg leo

Laatst bewerkt:
Volgens mij kan dat alleen met VBA

je zoU bv met een event macro (on_change) kunnen kijken naar de datum van wijziging van de webquery cel.
Vervolgens kun je aan de hand daarvan de waarde kopieëren naar een cel bij de betreffende maand
en dan is het verder simpel rekenen.

Maar misschien heeft iemand ander een beter idee?
mvg leo

Ja dat denk ik ook, maar ik heb geen idee hoe VBA werkt. Van Excel weet ik wel de basisfuncties.
Dus misschien dat iemand mij hiermee kan helpen!
bedankt in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan