Waarde van website

Status
Niet open voor verdere reacties.

moneyandgold

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2008
Hallo,
ik heb deze website gemaakt. Nu vroeg ik mij af wat ik voor deze website (inclusies hosting+domeinnaam) zou kunnen krijgen?
Weet een van jullie dat?

Alvast bedankt,:thumb:

MAG

EDIT: Er zit een admin bij

Laatst bewerkt:
Verschillende factoren

Beste forum poster,

Dit is een interessante vraag! De waarde van een website hangt van verschillende factoren, zeker bij de verkoop ervan.

1. Domeinnaam + Webhosting : De betaling van de domeinnaam en webhosting gebeurt meestal vooraf. Op het moment dat je de website aan de koper overdraagt is het dan ook van belang dat je uitrekent hoeveel maanden je gebruik hebt gemaakt van de domeinnaam en webhosting en het resterende gedeelte door te berekenen aan de koper. Nadat je de website en bijbehorende (domeinnaam en webhosting) hebt overgedragen is het de bedoeling dat de koper in de toekomst de rekeningen betaald. Dit laat de koper ook vrij in het kiezen van een andere webhosting provider.

2. Waarde van de website : Een website verkopen omdat het een mooi layout heeft is van de baan. Tegenwoordig zijn er tal van websites te koop en is elk design wel als sjabloon te openen in een editor. Wat zorgt ervoor dat je een aardig bedrag voor je website kunt vragen? Het belangrijkste is om te weten wat een website oplevert. Wat is de maandelijks omzet die je haalt (reken hier ook eventuele adverteerders bij) Een website die bv elke maand 2000 oplevert kan je makkelijker doorverkoper voor een hoger bedrag als een website die nog geen 100 euro oplevert. De reden dat iemand een website koopt is in 99% wel dat de koper een goedraaiende website wilt overnemen om geld te verdienen.

De website van Google is in eerste oog opzicht een textfield en een button met een Google logo.. de waarde ligt in de miljarden :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan