Opgelost Waarde vergelijken uit cel met VBA en dan een bepaalde cel optellen met 1

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rietv

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2020
Beste mensen,

Ik ben bezig met een programma voor onze biljartvereniging.
Deze moet bijhouden hoe vaak er tegen elkaar gespeeld is.
Nu ben ik best wel ver, maar loop toch tegen wat aan wat ik graag opgelost zou willen met VBA.

Want als hij ziet dat bijvoorbeeld speler A tegen Speler B speelt.
Excel dan in de bepaalde cel op het blad van de spelers de wedstrijd tegen die speler wordt ophoogt met 1.
Alleen moet dat pas gedaan worden als je het programma afsluit.
En.... dat het niet mogelijk is om met het kruisje af te sluiten zodat alle gespeelde wedstrijden daadwerkelijk worden opgeslagen.
Plus, dat bij het afsluiten gelijktijdig op het blad {RND) de cellen B8:B47, W9:W18 en AD9:AD18 worden leeg gemaakt voor de volgende keer.

Hopelijk is het e.e.a duidelijk en heeft iemand zin en tijd om er eens naar te kijken en heeft hij/zij voor ons de oplossing.

In ieder geval vast bedankt,
Gr Cor

Bijlagen

Helaas stond er 1 naam in de bijlage die correct was.
Inmiddels dus alle namen er maar uitgehaald en die vervangen voor speler 1, 2 etc.

Onze vragen blijven natuurlijk wel hetzelfde met onder meer......
Hoe kan je ervoor zorgen dat er wordt gekeken naar het ID nummer van de wedstrijd.
En dat deze dan vervolgens bij het aantal gespeelde wedstrijden tegen de 2 betreffende spelers wordt opgehoogd met 1.

Hopelijk heeft 1 van jullie de oplossing.

Met vriendelijke groet, CR

Bijlagen

Uit het aantal reacties kun je opmaken dat je toch iets beter moet uitleggen wat nu precies de bedoeling is.

Ik denk dat ik dan de titel beter zal moeten verwoorden.
Aangezien ik dit niet meer zelf kan veranderen, zal ik deze op opgelost zetten en een nieuwe plaatsen.

Thanks voor je input.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan