• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde vervangen met behulp van formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Purrel

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Ik heb een uitdaging. Tenminste voor mij is het een uitdaging, mogelijk heeft één van jullie zo een oplossing. Mogelijk staat de oplossing zelfs al ergens op het forum hier, maar ik heb geen idee in welke richting ik het zoeken moet, dus daarom open ik maar een nieuw topic.

Ik heb een twee werkbladen:
Op het eerste tabblad staat per nummer een unieke regel, met daarachter een aantal data. Per datum wordt een 1 of 0 getoond.
Op het tweede tabblad staan dezelfde nummers, alleen kunnen ze hier meerdere keren voorkomen door verschillende begin- en einddata en verschillende items.

Ik zou graag een derde werkblad willen waarop de tabel van het eerste werkblad wordt overgenomen, maar waarbij de 1'tjes worden vervangen door het corresponderende item op het 2e werkblad.
Allereerst moet dus het juiste nummer gezocht worden en daarna moet worden gekeken of de datum waarbij het 1'tje staat op werkblad 1 valt tussen de begin- en einddatum.

Heeft iemand hier een mogelijke oplossing voor?
Ik heb een (zwaar versimpeld) voorbeeld toegevoegd.
Alvast bedankt voor jullie moeite!

Bekijk bijlage Voorbeeld.zip

Het komt in de buurt, maar ik zie in het voorbeeld dat niet alle 1'tjes worden vervangen door het item.
Volgens mij pas je verticaal zoeken toe op basis van een combinatie van nummer en begindatum, maar wat als de datum tussen begin- en einddatum in ligt? Dan blijft het veld leeg, zoals in het door jou aangepaste voorbeeld te zien is. En dat is niet de bedoeling.
Dit is dus helaas nog niet wat ik zoek. Niettemin bedankt voor de moeite en het meedenken!

Wat betekent gebruikt worden? Ik zou zeggen doe je ding en dan zie ik later wel hoe het in mijn werkwijze valt.

Ik heb het inderdaad met je oplossing voor elkaar gekregen! Hartelijk dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan