• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde weergeven als een datum in een cel binnen bereik valt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esther84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2019
Hoi,

Zie bijgevoegd bestand. In dit bestand heb ik in kolom A startdatum contract, kolom B einddatum en kolom C verloopdatum goedkeuring. Vanaf kolom D staan de maanden/jaar. Nu wil ik graag in de maanden/jaar kolommen een waarde weergeven als de startdatum voor of in de maand/jaar ligt van de betreffende kolom én de einddatum na de maand/jaar van de betreffende kolom. Op dit moment gebruik ik deze formule:

Code:
=COUNTIFS([@[Contract Start Date]],"<="&D$1,[@[Contract End Date]],">"&D$1)
De formule werkt, maar geeft een 0 als de startdatum niet op de eerste van de maand is. Ik wil graag dat ook als de startdatum bijvoorbeeld op de 14e van de betreffende maand is dat er als resultaat een 1 wordt gegeven. Hoe doe ik dit?

Daarnaast wil ik graag dat als de einddatum de verloopdatum overschrijdt er vanaf dat moment in de maanden/jaar kolommen geen 1 wordt weergegeven, maar een B.

Graag jullie hulp :)

Update: Als alternatief voor bovenstaande formule heb ik ook deze geprobeerd:

Code:
=IF(AND([@[Contract Start Date]]<=D$1,[@[Contract End Date]]>D$1),"1","")

Met deze formule blijft de cel leeg als hier niet aan voldaan wordt, dat is iets overzichtelijker. Maar ook hierbij lukt het me niet om een dag midden in de maand te laten tellen, of een B weer te geven als de einddatum groter is dan de verloopdatum.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo,

Door in cel I1 dit in te vullen:
Code:
=LAATSTE.DAG(43466;0)
in J1
Code:
=LAATSTE.DAG(43466;1)
enzovoorts

Voor 1 januari 2018: wordt het:
Code:
=LAATSTE.DAG(43101;0)

Hoi JanBG,

Bedankt voor je reactie! Dit lost inderdaad het probleem op van meetellen als startdatum bijvoorbeeld de 14e is, maar dan telt hij weer niet goed voor de einddatum. Dus als de einddatum bijvoorbeeld 13/5/2019 is verschijnt er nu een 0 in de kolom van mei 2019. Ik wil graag dat hier ook een 1 verschijnt als het halverwege de maand is.

Zo:

Code:
=AANTALLEN.ALS([@[Contract Start Date]];"<="&M$1;[@[Contract End Date]];">[COLOR="#FF0000"][B]=[/B][/COLOR]"&M$1)

JanBG, als ik de formule zoals in je laatste reactie geeft elke cel de waarde 0.

AlexCEL, bedankt! Dit komt al in de buurt. Alleen telt de laatste maand bij een halve maand dan weer niet mee.
En ik zou graag de B pas laten verschijnen in de maanden dat de goedkeuring verlopen is. Dus eerst een 1, en vanaf verlopen goedkeuring een B.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan