• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde weergeven naargelang 2 voorwaardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimski

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2010
Ik heb een tabel met in kolom A een groep-Artikel_nr (meerdere rijen met zelfde artikel nummering) en in kolom B een waarde gekoppeld aan het Artikel_nr
Zoek een formule als ik het Artikel_nr ingeef Cel F6 (in het geel) alle waardes van kolom B gekoppeld aan het Artikel_nr weergeeft in een tabel onder elkaar. "Zie Resultaat in het voorbeeld"
Zie document voorbeeld
Bedankt alvast

Bijlagen

Voor F9 (Excel 365):
Code:
=FILTER(A8:B32;A8:A32=F6;"")

Bedankt,
Maar met deze form krijg ik niet het gewenste resultaat.
Vb als ik artikel_nr ingeef zou ik dit moeten krijgen..
?

RESULTAAT
195B
195A
195C
195D
19556
195F
195G
19511

Natuurlijk krijg je wel het gewenste resultaat (zie bijlage), maar dan moet je wel Excel 365 gebruiken. Gezien het xls-format van het voorbeeld twijfel ik daar nu aan...

Bijlagen

Wimski,

Welke versie van excel gebruik je?
Met de versie 97-2003 krijg je zoiets.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wij gebruiken 97-2003 op het werk.
Peter59 bedankt, maar zie dat je draaitabellen gebuikt, ken ik niet zal ik me dan moeten in verdiepen indien er geen ander oplossing is.
Het voorbeeld van AlexCel lijkt iets makkelijker maar werkt niet denk ik in 97-2003 versie?
gr
wimski

Hoogste tijd voor een update

Vriend, mee akkoord maar ben ook niet meer de jongste en tijd.. :(

Wimski

De filterfunctie welke AlexCel heeft gebruikt is vanaf versie 2019 beschikbaar en zo ook voor de versie office 365.
HTML:
ken ik niet zal ik me dan moeten in verdiepen indien er geen ander oplossing is.
HTML:
maar ben ook niet meer de jongste en tijd.
En Wimski, je bent nooit te oud om te leren, dus?

Code:
=ALS($F$6=""; "";INDEX($B$8:$B$32;KLEINSTE(ALS($A$8:$A$32=F6;RIJ($A$8:$A$32)-RIJ($A$8)+1;"");RIJ($B$8:$B$32)-RIJ($B$8)+1)))

Weet niet of bovenstaande formule werkt.

In bijlage een optie voor eerdere versies.

Let op: dit betreft matrixfuncties, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen. Daarna doortrekken naar behoefte.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan