• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde weergeven op basis van waarde in andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkJ

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
Berichten
17
Goedeavond,

In een overzicht heb ik een grote hoeveelheid locaties. Alle locaties zijn ingedeeld in types 1 t/m 5. Aan de hand van het type zullen de kosten per beurt weergegeven moeten worden.
Nu wil ik een formule maken waarmee de kosten automatisch opgehaald worden uit een ander overzicht. Zie ook de bijlage.Bekijk bijlage Voor forum.xls
Alleen loop ik daar volledig mee vast, kunnen jullie mij verder helpen?
 
Je kan zelfs in oudere versies van Exel gebruik maken van een draaitabel.
 

Bijlagen

  • Voor forum .xls
    23 KB · Weergaven: 37
Dat is een mogelijkheid idd, alleen zou ik graag een formule willen gebruiken die zonder draaitabel direct inzicht geeft.
Doel is het bruikbaar maken voor anderen. Die anderen hebben niet altijd veel kennis van excel.
Ik was aan het stoeien met een =als formule, maar daar loop ik vast in gebrek aan kennis.
 
Zelfs zonder enige kennis van Excel is uit te leggen dat je even met een rechtsklik de draaitabel kan verversen.

Om het met formules te doen kan je denken aan SOMMEN.ALS(), SOMPRODUCT(). Maar in jouw bestandje staat nagenoeg niets dus vandaar de draaitabel.
 
Ik ben inderdaad op zoek naar een formule, nu ik dit teruglees vermoed ik dat mijn vraag niet volledig helder is.
Ik heb een grote lijst met locaties, die allen een type hebben. Dit kan type 1 t/m 5 zijn. Zie in het voorbeeld A5 t/m A9. De uiteindelijke lijst is vele malen langer, en staan alle soorten niet netjes op volgorde.
Per locatie worden er kosten berekend. Deze kosten worden eenmalig ingevoerd in regel 12.
Wat ik graag wil zien is een formule die, afhankelijk van het type, de waarde ophaalt uit de desbetreffende cel in regel 12 en deze plaatst in regel de bijbehorende cel (zoals in voorbeeld, A5 t/m A9)
 
Bedoel je dit?
 

Bijlagen

  • Kopie van Voor forum.xls
    27,5 KB · Weergaven: 73
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan