• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde wijzigen in ander tabblad via vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoostHuizing

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2011
Berichten
25
Goedemiddag,

Ik ben aan het kijken of ik via vba een waarde in een ander werkblad kan wijzigen. Daarbij hoeft de regel in heta andere blad niet gelijk te zijn aan die in het huidige werkblad.aEr is een waarde die gelijk is in beide bladen en ik denk dat die gebruikt moet worden voor het kiezen van juiste regel?

Heb zo even geen bestand voor handen dus probeer het even zo uit te leggen. In blad1 heb ik een onderwerp bijv. Test1 op regel a1. Dit onderwerp komt ook voor in blad2, maar dan op bijv. regel a10. Nu wijzig ik de waarde in b1 op blad1. Nu wil ik dat de wijziging ook in blad2 aangepast wordt, voor het gemak b10. De regel is dus echter geen vast gegeven, dus hoe*zou je*de juiste regel kunnen opzoeken via vba?

Kan het via vert.zoeken doen, maar dat is niet de bedoeling.

Kunnen jullie me op weg helpen met mijn vraag? Als iets niet duidelijk is, dan verneem ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Joost
 
Waarom niet via vert.zoeken en waarom kan je geen voorbeeldje plaatsen?
 
Omdat ik een vaste waarde wil, want de bron kan opgeschoond worden. En omdat ik het bericht via mn telefoon verstuur. Heb het bestand op mn werk. Hoop dat deze vraag grotendeels zonder voorbeeldbestand kan.
 
In de bladmodule van Blad1

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Columns(2)) Is Nothing Then
        With Sheets("Blad2")
            .Cells(WorksheetFunction.Match(Target.Offset(, -1), .Columns(1), 0), 2) = Target.Value
        End With
    End If
End Sub
 
Hartelijk dank Warme Bakkertje! Dit heeft mij goed geholpen! Kan ik weer verder gaan uitbouwen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan