• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde xml niet compleet, XSD aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilcovanee

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2011
Ik heb van een xlsx een xml gemaakt. Dit gaat prima alleen moet ik (denk ik) de xsd aanpassen, zodat het complete cijfer wordt weergegeven in de xml bij Groep en Hoofdstuk. Deze laat namelijk de "0" weg voor het getal
Groep bestaat uit 8 cijfers, alleen worden er 7 weergegeven (1234567 ipv 01234567). Hoofdstuk bestaat uit 2 cijfers, hier wordt er 1 weergegeven (1 ipv 01).
Wie kan mij hier mee helpen. Ook een goede handleiding/website met uitleg over xsd is welkom.

Hieronder de xsd die wordt gebruikt.

Code:
<?xml version='1.0' encoding='UTF-16'?>
<!-- Created from XmlMap.Name: Root_toewijzing -->
<!-- XmlMap.DataBinding.SourceUrl:  -->
<xsd:schema xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
	<xsd:element nillable="true" name="Root">
		<xsd:complexType>
			<xsd:sequence minOccurs="0">
				<xsd:element minOccurs="0" maxOccurs="unbounded" nillable="true" name="Row" form="unqualified">
					<xsd:complexType>
						<xsd:sequence minOccurs="0">
							<xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:integer" name="Groep" form="unqualified"/>
							<xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:string" name="Omschrijving" form="unqualified"/>
							<xsd:element minOccurs="0" nillable="true" type="xsd:integer" name="Hoofdstuk" form="unqualified"/>
						</xsd:sequence>
					</xsd:complexType>
				</xsd:element>
			</xsd:sequence>
		</xsd:complexType>
	</xsd:element>
</xsd:schema>

type="xsd:string" name="Groep" form="unqualified"/

Deze oplossing werkt niet voor mij. Ik denk dat dit komt omdat de waarde in de cel 12345678 is. Ik heb de opmaak van de cel aangepast naar 00000000. Hierdoor wordt er een nul voor gezet.
Zelf heb ik net een oplossing gevonden door de opmaak van de cel te veranderen naar tekst. Dit is niet helemaal wat ik zoek, maar het werkt wel....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan