Waarde zoeken bij vinden msgbox met text uit andere cell

Status
Niet open voor verdere reacties.

MEradus

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met een redelijk grote uitdaging op het werk.
En ik gebruik VBA om heel veel dingen op te lossen of sneller te laten lopen.
Dus waarschijnlijk is dit niet mijn laatste vraag op dit forum.

Ik zoek het volgende,

In mijn bestand heb ik in kolom H interval kilometerstanden staan van voertuigen.
Nou zou ik graag bij 'openen' of verversen willen dat vba zoekt in kolom H naar een waarde < 2500.
Als hij die vind zou ik graag een msgbox willen hebben met daarin "Interval bereikt van wagen......" & "en dan zou hier de waarde moeten komen te staan van wat er in dezelfde rij staat in kolom B" (Het wagen nummer).
De verder text moet dan zijn, Wilt u deze wagen inplannen voor onderhoud / APK?.

Daarna moet er nog mee gebeuren, maar dat probeer ik eerst zelf!

Alvast bedankt voor het kijken.

Zonder voorbeeldbestand nogal moeilijk antwoorden, maar hier kan je al mee beginnen.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    msg = "Interval bereikt van .....": x = 0
    For Each cl In sheets("Blad1").Range("H1:H10")
        If cl.Value <> vbNullString And cl.Value < 2500 Then
            msg = msg & vbLf & cl.Offset(, -6).Value: x = x + 1
        End If
    Next
    msg = msg & vbLf & vbLf & "Wilt u deze wagen inplannen voor onderhoud / APK?."
    If x <> 0 Then MsgBox msg
End Sub

Laatst bewerkt:
Hoi Rudi,

Bedankt voor je reactie!
Dit is wat ik bedoelde, kan ik het nu ook iets uitbreiden?

Het is namelijk uiteindelijk de bedoeling dat er ipv een msgbox een userform naar voren komt, met daar in de voertuigen (WagenID + Kenteken) die op hun interval zitten.
En vanuit die userform (waar ik nog mee bezig ben) kan de wagen dan ingepland worden voor onderhoud.

En om alvast op de zaken vooruit te lopen,(maar waarschijnlijk kan ik jou voorbeeld daar wel voor gebruiken), wil ik het zelfde doen met de datum voor de apk (interval 3 maanden), Datum NMI en KM Distributie.

Dit moet dan opgeslagen worden in een nog te maken bestand.

Ik heb het bestand geüpload zodat je kunt zien wat ik zo ongeveer bedoel.

Laatst bewerkt:
Heb het UF even in een ander bestand geplaatst wegens te groot.
Sleep het UF naar je origineel en kopieër de code uit ThisWorkbook naar je origineel.
Bij het openen zal het UF automatisch verschijnen.

Bijlagen

Geweldig!

Super Bedankt Rudi!

Dit is echt wat ik zocht!
Ondanks ik nog niet zo heel bedreven ben heb ik de UF al een beetje kunnen aanpassen door er nog een kolom in te zetten met de km stand!

Voor nu nog 1 laatste vraag, is het ook mogelijk dat er bij een dubbelklik of door een CMbutton het geselecteerde item gekopieerd kan worden naar een nieuwe UF (label)?
Het zal vast kunnen, maar hoe daar ben ik nog niet achter heb al gegoogled, maar waarschijnlijk formuleer ik het niet goed of zo.

Ik hoor het graag!

Hoi!!

Rudi laatste vraag zelf op kunnen lossen met onderstaande code! Bedankt voor je hulp1

Private Sub ListBox1_DblClick(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
Dim w As String
Dim r As String
Dim k As String

w = ListBox1.Column(0)
r = ListBox1.Column(1)
k = ListBox1.Column(3)

UserForm2.Label1.Caption = w & " / " & r & " / " & Chr(10) & "Huidige Km stand: " & k
Me.Hide
UserForm2.Show

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan