• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde zoeken en dan gemiddelde van celllen ernaast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2016
Ik zit met een probleempje waar ik niet 123 uit kom.

Het gaat hier om aantallen stelen bloemen per emmer en dat weer per kweker.
Ik heb 2 excel bestanden waarbij in het ene bestand aantallen stelen per emmers staan aangegeven en dat met verschillende soorten emmers en bloemen.

In een ander bestand wil ik per kweker een gemiddelde maken van stelen per emmer, nu kan dit door simpel gemiddelde(benodigde data) te gebruiken en dan de benodigde cellen te selecteren, echter wordt het bestand met de standaard aantallen nogal eens gewijzigd en dan klopt het direct niet meer.
Gelukkig hebben de emmers een code bestaande uit 3 cijfers en staat deze altijd vermeld.

Ik zoek nu dus een formule om deze code van 3 cijfers op te zoeken en dan de cel links ernaast het aantal over te nemen in de totaal gemiddelde berekening.

bijgevoegd is een voorbeeld excel om het wat te verduidelijken.
Bekijk bijlage Gemiddelden.xlsx

Kun je nog een voorbeeldbestandje plaatsen met daarin aangegeven waar de resultaten moeten komen (met ingevuld voorbeeld)?

Kun je nog een voorbeeldbestandje plaatsen met daarin aangegeven waar de resultaten moeten komen (met ingevuld voorbeeld)?

Die zit in de excel erbij op tweede blad. (wordt in echte situatie dus een apart bestand)

NVM ik ben zelf al met behulp van draaitabellen iets in elkaar aan het zetten wat werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan