• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde zoeken met zoekvenster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Didelpara

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2015
Hallo iedereen,

ik moet een 1000-tal stickertjes met verschillende combinaties cijfers/letters (nog niet gekend) inventariseren op verschillende tabbladen in kolom A

Nu had ik graag via een zoekvenster (in bvb cel K2) op het eerste tabblad een waarde ingevuld.
Excel zou de cel met dezelfde waarde automatisch moeten selecteren in kolom A op alle tabbladen in dit werkblad en indien mogelijk kleuren in bvb geel.
Indien mogelijk zouden alle combinaties maar 1x mogen voorkomen in alle kolommen A op alle tabs
Er zijn een deel tabbladen weggelaten om de grootte van het bestand te beperken.

voorbeeld van werkblad in bijlage
Bekijk bijlage test.xlsx

Dank bij voorbaat.
Mario

Laatst bewerkt:
Hoi Mario,

Klopt het dat de inventarisatie puur bestaat uit het checken op dubbele waarden in de kolommen A van het werkboek?
Of wil je ook precies weten hoe vaak een bepaalde waarde voorkomt op het tabblad (of over gehele werkboek).

Hoi Rubenio,

Het is eigenlijk zo dat de stickers op een toestel gekleefd worden en deze toestellen worden dan op een locatie geplaatst.
Aan de hand van de nummer op de sticker kan ik het toestel terugvinden.
Ik wou dus een waarde ingeven in het zoekvenster en excel zou naar de cel moeten gaan waar deze waarde voorkomt en een kleurtje geven.

Zou het niet handiger zijn dat i.p.v. een kleur in de kolom, Excel de juiste waarde (locatie) weergeeft? Dat zou je kunnen bereiken met de vert.zoeken functie. Het probleem daarmee is wel dat je de gegevens op meerdere tabbladen hebt staan. Dan zou je misschien een grote moederlijst kunnen maken waarin je alle gegevens wegzet. Of je moet op dit forum zoeken op 'zoeken op meerdere tabbladen'. Er is ongetwijfeld iemand die daar al eerder mee geworsteld heeft.

Dat lijkt mij ook.

Uiteindelijke doelen zijn dus:
- snel locatie van toestel achterhalen a.h.v. stickercode.
- dubbele stickercode's traceren

Nog maar wat vragen:

- de locatie is in dit geval celnummer (kolom B)?
- is het mogelijk om alle tabbladen op 1 tabblad te zetten? Of zijn dat er teveel? Hoeveel zijn het er anders?

Voor het idee even met wat fictieve waarden opzet gemaakt voor vert. zoeken.
Deze zoekt dus alleen op het 1e blad maar kan uitgebreid worden.
Eventueel zou je voor het zoeken ook nog een apart tabblad kunnen maken.

Bijlagen

Zoiets?
Tik een stickernummer in (of een deel).
Zoekt in alle tabbladen.
De eerste kolom in de listbox geeft de bladnaam en celnummer
Klik nadien in de listbox op de sticker naar keuze, de cel met het gekozen stickernummer krijgt een kleurtje.

Bijlagen

gast0660,

ik heb het volledige werkblad bijgevoegd zoals die zou moeten zijn, alleen heb ik het waarschijnlijk verkl**t en zoekt die niet op alle tabbladen :-/
Wil je het aangepaste werkblad eens bekijken aub.
Mocht jullie suggesties hebben...altijd welkom.
Alvast bedankt iedereen.

Bekijk bijlage zoek sticker en kleur.xlsb

Hallo iedereen,

Ik heb zelf het werkblad een beetje aangepast:
de resultaatvensters zijn allebei weg incl. pijlen daar het zoekvenster toch steeds verscheen, enkel commandbutton "search" is gebleven.
wanneer resultaat gevonden werd en een nieuwe opdracht gegeven werd bleef de kleur staan, wordt nu in originele kleur terug gezet.

Bekijk bijlage zoek sticker en kleur.xlsb

Mercie iedereen en in het bijzonder gast0660 voor de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan