• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde zoeken uit Pivot table

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humadgen

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Hallo,

Wij werken met een Engelse versie van EXCEL dus de zijn de formules die ik gebruik iets anders dan wat ik over het algemeen zie.

Ik zit met de volgende situatie:
Ik heb een BASIS tabel met 49 rekeningnummers verticaal en 19 muntsoorten horizontaal.
Hierin moet ik per maand de activiteiten reflecteren van een client (aantal transacties per muntsoort)

Daarnaast heb ik een data tabel waarin ik alle transacties heb staan.
Als ik een PIVOT table maak met horizontaal de muntsoorten en verticaal de rekening nummers dan krijg ik voor 28 rekeningen en 10 muntsoorten. (dus een kleinere PIVOT Table)
Nu kan ik natuurlijk handmatig die gegevens overnemen, maar dat is uit de tijd en dat doe ik niet.

Wat ik tot nu toe altijd als oplossing gebruik is dat ik de 49 rekeningen en 19 muntsoorten toevoeg aan de transactie tabel waardoor ik de 2e PIVOT Table altijd op het juiste formaat krijg. Dit werkt wel maar ik ben benieuwd of er ook een mogelijkheid is om met formules (combinatie van IF + HLOOKUP + VLOOKUP) per cel in de BASIS tabel, de basis table automatisch te laten vullen.

Weet iemand dat?
Thank you
Frank

Frank

een voorbeeldbestand (met fictieve getallen) kan soms wonderen doen...

Geef een situatie VOOR en NA, dus hoe het nu is en hoe je het zou willen.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan