• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardefout verhelpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JessicaNaina

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2019
Goedenavond,

Ik ben al een tijdje aan het puzzelen om mijn urenstaat met ORT kloppend te maken. Echter loop ik nu spaak bij het aftrekken van mijn pauzes incl. ORT.
In mijn voorbeeldbestand heb ik de relevante gebieden met verschillende kleuren aangeduid.
Rood= invoer begin en einde pauze
Groen= berekende ORT over pauze
Blauw= ORT over ingevoerde werktijd-ORT over pauze

De formule in kolom S t/m W (blauw) werkt nu alleen wanneer er een waarde staat in kolom H t/m L (groen). Indien dit niet het geval is krijg ik een waarde fout.
De waarden in kolom H t/m L (groen) komen voort uit de ingevoerde waarden bij kolom E en F (rood).

Daarnaast zou ik ook willen dat in de kolom H t/m L (groen) de 00:00 waarden niet worden weergegeven om het overzicht te behouden.

Wie o wie kan mij helpen.
Alvast bedankt!

Bijlagen

Hallo,

Bij deze voor je opgelost.
Kijk maar eens naar de formule in kolom S t/m W.
De nulwaarden kan je verbergen door naar Bestand>>Opties>>Geavanceerd>>naar beneden scrollen en dan het vinkje bij "Een nul weergeven..... uit te vinken.

Bijlagen

Mijn dank is groot Peter! Zelf had ik hier helemaal niet aan gedacht.

Het enigste waar ik nu tegenaan loop is dat in S t/m W alleen een uitkomst komt te staan op moment dat er een pauze is ingevoerd. Wanneer dit niet is ingevoerd blijft kolom S t/m W leeg.
Echter heb ik niet tijdens al mijn diensten een pauze en zou ik dus graag willen dat de formule in S t/m W als volgt loopt:
Berekenen aan de hand van invoer C en D (indien geen invoer > cel leeg) en vervolgens indien er waarden staan bij H t/m L deze ervan aftrekken (indien geen waarden in H t/m L > niks aftrekken)

Ik hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan