• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden groeperen voor grafiek...

Status
Niet open voor verdere reacties.

velde046

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Misschien kan het gewoon in de grafiek of is er een andere handige optie hiervoor maar ik weet hem niet vandaar de vraag hier.
Stel ik heb in kolom A een paar duizend verschillende waarden staan tussen 0 en 100, ongesorteerd.
Nu wilk ik een grafiek maken waarin geteld wordt hoeveel cellen binnen een groep vallen. Dus groep A is bijvoorbeeld aantal cellen tussen 0 en 10, groep B is 11-30, groep C is 31-70 en groep D is 71-100.
In de grafiek wil ik dan 4 kolommen hebben die het aantal cellen dus laat zien.
Nu kan kan ik natuurlijk ergens in 4 cellen gewoon een count uit laten voeren op de eerste kolom voor cellen die aan een bepaalde voorwaarde voldoen. Is pragmatisch en simpel maar ik vraag me af of er een nettere oplossing is? Misschien kan dit zelfs in de grafiekenfunctie vastgelegd worden dat bepaalde waardes in een bepaalde groep horen?
Ik heb geen idee. De voorbeeldsheet die ik bijgesloten heb is puur bedoeld om een voorbeeld te tonen van wat ik graag wil. De uitvoering is primitief en kan waarschijnlijk beter. Dat wil ik graag weten, namelijk hoe?

Bijlagen

Groeperen lijkt lastig...

Ik heb nog niets kunnen vinden dat werkt, blijkbaar is dit toch nog redelijk lastig. Mede gezien het feit dat hier nog niemand een poging heeft gedaan.
Kom niet verder dan kunstgrepen en die doen het ook niet helemaal lekker.

Beste,

En andere mogelijkheid is om er een draaitabel van te maken en dan de waarden te laten groeperen (echter kan je dan geen verschillende stappen laten maken zoals jij doet (naar mijn bescheiden mening)=> vervolgens kan je er een draaigrafiek van maken..

Verder zou ik het ook niet weten..

Laatst bewerkt:
Is pragmatisch en simpel maar ik vraag me af of er een nettere oplossing is?

Je opgegeven oplossing is toch netjes, duidelijk, simpel en voor iedereen te begrijpen.
Wat is er precies mis met deze oplossing, maw wat wil je dan nog precies veranderd hebben?

Zo als jij het gedaan hebt kan het toch en is het toch goed.
Ik zou niet weten waarom beter dan dit en een andere mogelijkheid ken ik ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan