Waarden in bepaalde opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Ok, een nieuwe post met daarin een verbeterde probleemstelling.

Met die formule DFirst(("[Hoogspringen]");("[CatCR]");"Categorie = '" & CStr([Q-Deelnemers]![Categorie]) & "'")
komt er een bepaalde waarde uit rollen.
In de tabel CatCR bij hoogspringen staat bijv. 1.50.
Wanneer ik dus deze formule ga gebruiken in een query komt er uit deze formule nu de waarde 150 rollen.
Voor tijden, bijv. 800m (ook een kolom uit CatCR), heb ik bijv. een tijd staan van 02:05,67. Deze zet ie nadat ik de bovenstaande formule heb gebruikt om naar 020567.
En ik had dit graag gewoon zo gezien dat de uitkomst van de formule ook gewoon 1,50 en 02:05,67 is.
Weet je misschien hier nog iets voor? Hoe ik dit moet doen?

Ik heb het ook al geprobeerd met een invoermasker die ik ook voor de tabel CatCR bij het hoogspringen gebruik, maar dan krijg ik het probleem met waarden onder de 1,00 want door m'n invoermasker wordt bijv. 0,90 meter ineens 9,0 meter.
Het zou dan wel werken wanneer ie van rechts naar links kon lezen op de een of andere manier want alles wordt netjes bij het hoogspringen op 2 dec. afgerond.
Iemand suggesties misschien???

Je probleem is nog steeds niet helemaal duidelijk.
Wat je moet aangeven is het volgende:

- Hoe staan de gegevens in je tabel
- Waar zie je de gegevens (rechtstreeks in de tabel, op een formulier, op een rapport, via een query etc.)
- Wat voor toeters en bellen heb je gebruikt op de gegevens te laten zien en waar heb je die gebruikt (properties als invoermaskers, etc.)

Het is nu volstrekt onduidelijk waar je naar zit te kijken en waar je welk resultaat wilt zien.

Ok, komt de hele reutemeteut.

Ik houdt het voor 2 waarden, een tijd en een afstand:

De tabel CatCR voor 800m gebruik ik dit invoermasker: 99:00\,00;_

Nu heb ik een query: Query1.
Hierin heb ik een 2 kolommen voor de naam, een kolom voor de categorie en een 4e kolom waarin het clubrecord van de 800m moet komen te staan.
Nou je hebt me de formule DFirst(("[800m]");("[CatCR]");"Categorie = '" & CStr([Q-Deelnemers]![Categorie]) & "'") gegeven.
Hiermee zoekt ie dus in tabel CatCR naar de waarde die bij de desbetreffende categorie hoort voor de 800m.
EN deze uitkomst, dus in de query, komt er raar uit zetten. Er komt bijv. 020567 uit. De hele kolom.
EN deze waarde had ik graag weer gezien als 02:05,67 (zoals bovenstaand invoermasker)

Nu kan ik simpel de formule iets wijzigen om voor een ander onderdeel bijv. hoogspringen de clubrecords te voorschijn te toveren: DFirst(("[Hoogspringen]");("[CatCR]");"Categorie = '" & CStr([Q-Deelnemers]![Categorie]) & "'")
Nu zoekt ie dus in de tabel CatCR naar de waarde van het hoogspringen die bij de desbetreffende categorie hoort.
Het invoermasker hiervoor is: 9\,00;_
En als ik dus in Query 1 de bovenstaande formule gebruik komt er als antwoord bijv 150 uit, ipv 1,50.
Alle gegevens zijn trouwens numeriek!

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is geworden.
:rolleyes:

Trouwens, ik gebruik per onderdeel een kolom!, dus 800m komt in 1 kolom, een kolom daarnaast hoogspringen etc.

Laatst bewerkt:
OK,

Je wilt dus in de query een bepaald veld op een mooie manier presenteren.
Da's niet zo moeilijk.

Open de query in ontwerpweergave.
Druk met de rechtermuisknop op het veld wat je op een mooie manier wilt presenteren en kies de optie Eigenschappen.
Op het tabblad Algemeen kun in de eigenschap Notatie aangeven hoe je de gegevens gepresenteerd wilt hebben. De help-functie geeft je een hoop voorbeelden hoe je daarin je fantasie de vrije loop kunt laten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan