• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarden in bereik verhogen met 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Beste,

Ik wil de waarden van een bepaald bereik verhogen met 1.

Dit gaat met volgende Code, maar bij meerdere rekeningen wordt het langdradig.

Heb geporbeerd met application.Union , maar daarna zou rng. moeten typen met daarachter een formule die voor dat bereik de waarden verhoogt met 1.

Code:
Code:
Sub test()

Range("A1") = Range("A1") + 1

Range("A2") = Range("A2") + 1

Range("A3") = Range("A3") + 1

End Sub

Groeten, Mark

Werk deze code:
Code:
Sub verhogen()
Dim c As Range

For Each c In Range("A1:A3")
    If IsNumeric(c.Value) Then c.Value = c.Value + 1
Next

End Sub

Daar heb je geen VBA voor nodig Mark.

Zet ergens in een lege cel een 1, kopieer die, plak die over de andere cellen met Plakken Speciaal > Optellen. Delete de 1 terug.

Wigi

Hey,

Bedankt Dementer, ze werkt perfect.

Ik weet heel dat die niet met VBA hoeft, met de ASAP Utilities kan je dit ook perfect
doen, maar ik vroeg zo'n voorbeeld om mijn kennis in VBA te trainen.

Bedankt vrienden.

Mark

Het beste is niet met een lus te werken zoals bij Ferenc, maar mijn methode in VBA te programmeren. Dat is het meest efficiënte. Voor relatief weinig cellen ga je wel het verschil niet merken.

Wigi

Mark,

Ik moet Wigi gelijk geven. Een loop is zeker niet de meest efficiente oplossing.
Maar ik vind dat je deze toch zeker wel tot de basis beginselen van de VBA behoort. Ik ben in ieder geval met de loops begonnen.

Maar loops zijn zeker niet zalig makend, maar wel ******* handig.
Vooral bij kleine progseltjes zoals deze. :).

Hier op Helpmij is zeker genoeg info te vinden over dit onderwerp en anders op de sites van Ozgrid en Mr.Excel en zeker niet te vergeten de site van Wigi en Luc Hendrickx.

Veel VBA plezier gewenst.

Kijk ook eens hier:
http://www.ozgrid.com/VBA/VBALoops.htm
en probeer de volbeeld code eens zie je gelijk dat een loop niet altijd alles is.

ps.
Om natuurlijk echt met VBA bezig te zijn ga je zelf nog deze functie mbv de gegevens van Wigi uit laten voeren. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan