• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarden in een cel bij een bepaalde datum op 0 zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1960

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2011
Ik heb een sheet in gebruik, waarin ik aangeef hoeveel uren iemand werkt, maar ik meet wanneer zijn contract verloopt. Deze meting doe ik op 6 maanden en 3 maanden vooruit. Hoe kan ik bij het invullen van een einddatum de cel met de contracturen op 0 laten zetten. En dit voor de cel waarin ik de contracturen voor 6 maanden en 3 maanden heb staan. Het is dus belangrijk dat de sheet zelf reageert op een bepaalde einddatum die is ingevuld en dit niet handmatig op 0 gezet moet worden.

Moeilijke vraag, maar dit zou voor mij een hoop controle schelen.

mvg

Makkelijke vraag. Maar zonder voorbeeld moeilijk te beantwoorden. Kijk eens naar de functie DATUMVERSCHIL()

Voor jou gemakkelijk maar voor mij nog wel een ding.

Het gaat erom dat als een eind datum binnen de 6 maanden en daarna 3 maanden van af nu gerekend komt, de cel waarin de uren staan, op nul gezet worden. Dus er moet een soort verwijzing of voorwaardelijke opmaak komen?

Maar zonder voorbeeld moeilijk te beantwoorden.
blijkbaar gemist? En met voorbeeld wordt een Exel bestand bedoeld. Al iets geprobeerd met DATUMVERSCHIL()?

Voorbeeld toegevoegd, de bedoeling is dat het datum veld de uren op 0 gaat zetten als deze binnen de 6 maanden en later binnen de 3 maanden valt

Hoop dat ik het zo juist heb laten zien. alvast bedankt voor de moeite

Bijlagen

Het begin is er, alleen hoe kan ik nu de uren invullen, dan ben ik de formule kwijt als ik die neerzet en het zijn verschillende contracturen, niet alleen die 60 uur. Is er nog een ander mogelijkheid? De werking zo is wel wat ik bedoel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan