• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden in kolom filteren en kopieren naar nieuw werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

aalbersr

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2016
Goedemorgen allemaal,

Ik zit met het volgende (een voorbeeld bestand zit in de volgende post): Ik heb een kolom met locaties (A,B en C) en waarden (0 en 1).
Nu wil ik de waarden naar een nieuw werkblad kopiëren maar alleen de waarden van de locatie A.

Hoe kan ik dit het beste doen?

Bij het gebruik van het voorbeeld werkblad worden locaties en waarden aangevuld en dat moet dan ook in het nieuwe werkblad (waar alleen de waarden van locatie A naartoe worden gekopieerd) worden bijgewerkt.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Wow! dat ziet er al goed uit. Ik zie alleen dat hij nu de waarden naar een nieuw tabblad kopieert. Wat ik eigenlijk wil is dat de waarden naar een andere werkmap worden gekopieerd.

Yes! Helemaal mooi, Bedankt!

Ik ga nog even uitzoeken hoe ik wat moet vervangen om hem toe te laten passen op de uiteindelijke gegevens.

Post anders eens een meer relevant vbtje met de echte werkblad- & werkbook namen en welke kolommen je wil overzetten. omdat je nieuw bent op het forum geef ik je wel een voorzetje;)

Dat zou wel kunnen. Ik ga even nog navragen wat wel en niet mag ivm de informatie die er al in staat.

Gewoon met wat dummy gegevens erin maar de rest wel representatief.

Ik heb een representatief voorbeeld gemaakt, maar op de een of andere manier wil het nu niet lukken deze als bijlage toe te voegen aan het bericht. Wanneer ik op "beheer bijlage" klik, dan opent er geen scherm om het pas van de bijlage op te geven.

Bekijk bijlage Representatief voorbeeld.xlsx

Gelukt!

Het mooiste zou zijn dat de waarden uit de kolom KVE 240 min (Kolom N) worden gekopieerd naar een nieuwe werkmap wanneer er bij sublocatie (kolom b) "Aseptisch_handen_LAF_Kast_A" staat.

Moet er trouwens een button komen om de gegevens te updaten? Of kan ik ook automatisch gebeuren wanneer de werkmap waar de gegevens in geupdate moeten worden wordt geopend?

Laatst bewerkt:
wat moet nu precies naar waar. Kolom A en B van invulblad of ...? naar ?

De waarden van kolom N van invulblad (na filtering van kolom b op "Aseptisch_handen_LAF_Kast_A") naar kolom A van een nieuwe werkmap. Vanuit daar kan ik dan weer verder berekeningen maken.

Hoi,
bij deze
Let op, in het vb bestand was rij 4 volledig leeg, dan werkt de code niet. ik heb nu in a4 het woordje locatie gezet. Als rij 4 in het echte bestand ook leeg is zet dan minstens ergens een waarde in rij 4 of verwijder die rij.
Als je de code uitvoert wordt het nieuwe bestand opgeslagen in dezelfde directory als het hoofdbestand en het nieuwe bestand wordt gesloten.
Ik hoor het wel als er nog vragen zijn.

Bijlagen

Super! Hartelijk dank.

Ik ga er volgende week gelijk mee aan de slag. Ben vandaag namelijk vrij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan