• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarden in kolom optellen, hoe vaak is cel gevuld

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
1.087
Hoe kan ik alle gevulde cellen in een kolom optellen ZONDER dat ik weet hoeveel cellen in een kolom gevuld zijn? Ik vind wel de (auto)som optie, maar die moet je dan onderaan de kolom plaatsen. probleem alleen is dat ik niet weet of een kolom gevuld is met 25 items of met 250 items. Dus een kolom kan vandaag cel 1 tm 14 gevuld hebben en morgen cel tm 2500.
alvast bedankt.
 
met =SOM(A:A), of wil je het bereik dynamisch maken? Of staat de formule in dezelfde kolom?
 
Bereik is dynamisch. Inprincipe wil ik de formula bovenaan de kolom zetten, maar misschien (als dat overzichtelijker blijkt te zijn) zet ik de formule in een andere sheet. Dus het aantal gevulde cellen moet wergegeven worden

groet,

Dré
 
Laatst bewerkt:
Op een andere sheet:
Code:
=SOM(Blad1!B:B)
 
Werkt. Moet het toch eens leren onthouden of opschrijven; ben er te lang mee bezig geweest. Maar goed dat jullie er zijn.
Bedankt allebei

groet,
 
Laatst bewerkt:
p.s. Als je het aantal gevulde cellen wilt weten kan dit met =AANTALARG().
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan