• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden in kolom vergelijken en samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kjeirel

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2014
Beste,

Graag had ik voor het onderstaande een vba oplossing gevonden.

Ik wil op voorwaarde dat als de waarde van een rij in kolom D en G hetzelfde zijn als die van in een andere rij,
Dat deze rijen samengevoegd worden, maar dat de waarde in kolom C de som is van de waarden in die rijen.

Hij zou dit moeten doen voor alle rijen die in de tabel komen te staan.

Zo zou voor mijn bijgevoegd vb de kolom nog maar 6 rijen mogen bevatten, waarvan in rij voor de kolom G, de waarde "HGW30CC", overeenstemd met in kolom C de waarde 5.

Iemand een oplossing?
Bekijk bijlage Waarden vergelijken en samenvoegen.xlsx

Beste,

Met een draaitabel is het voor mij niet opgelost.
De macro voor bovenstaande vraag, zou slechts een klein ( en laatste) onderdeel zijn van de totale macro.

Mssn is een andere inkijk op de vraag op te lossen:
- Kijken of in kolom D en G dezelfde waarden voorkomen van een verschillende rij.
- Een nieuwe lijn toevoegen wat een kopie is van een van de rijen die hetzelfde is.
- Het aantal optellen van die rijen.
- De vorige rijen verwijderen.

mssn?

De handelingen die je beschreven hebt, zijn in de code verwerkt.
Alleen wordt er geen regel toegevoegd maar wordt het aantal in de 1e regel van de filtering geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan