• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paulup

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
Ik heb een getal met formule staan in een cel. Ik wil alleen de waarde van deze cel kopieren naar een andere cel. Als ik dit doe met plakken speciaal verdwijnt ook de formule uit de 1e cel. Wat doe ik fout.

Simpel
Bijv. in A1 staat je getal wat je gekopieert wilt hebben naar bijv. B32

Typ in veld B32: =A1

Dan komt de waarde van A1 in B32 staan.

Als je bij Plakken Speciaal voor Waarden kiest komt enkel het resultaat van de formule in de doelcel te staan.
De broncel blijft intact.

Wil je daarentegen de inhoud van de 2de cel laten wijzigen wanneer het resultaat van de formule in de 1ste cel verandert, dan moet je kiezen voor de oplossing van Japsur.
Hij werkt hier met een relatieve adressering.

Bedankt Japsur. Simpele maar heel effectieve oplossing. Als ik nu B32 kopieer met plakken speciaal en waarden dan komt alleen het getal erin te staan. In A1 blijft de onderliggende formule behouden.
Sorry voor mijn reactie op jouw antwoord bij een andere vraagsteller, maar ik had te laat door dat dit geen antwoord was op mijn vraag. Nogmaals bedankt.

Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan