• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden onder elkaar zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

heaobeer

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Ik ben op zoek naar een formule die kijkt naar een lijst met waarden en alle waarden die voorkomen onder elkaar plaatst in een ander werkblad middels die formule.

Wie kan mij helpen?

Beste Wim,

Dank voor je reactie, maar toegevoegde discussie geeft geen antwoord op mijn vraag. Stel ik heb in cel 1 de formule =min(). De uitkomst is de laagste waarde in een reeks. In cel2 wil ik de volgende waarde die voorkomt in de reeks. Welke formule zou jij voorstellen?

Steffan

Wim, Ook uit dit voorbeeld van een soortgelijk probleem haal ik niet zo snel het antwoord op mijn vraag. De formule die ik zoek doet het volgende:

=(zoek de eerstvolgende hogere waarde in een reeks, deze waarde moet hoger zijn dan de waarde in de vorige cel, als er geen hogere waarde is dan is deze cell blanco)

Hoi Steffan,

In C11:
=ALS(MAX($A$11:$A$99)=MAX(C$10:C10);"";KLEINSTE($A$11:$A$99;AANTAL.ALS($A$11:$A$99;"<="&C10)+1)

Jeroen

Voorbeeld

Beste Jeroen,

Dank voor je reactie. Als ik jouw formule probeer toe te passen geeft het helaas niet de gewenste uitkomst. Bijgaand tref je de sheet waarin ik je formule heb toegepast en een kolom verder de uitkomst die ik wil.

Met vriendelijke groet,

Steffan

Bijlagen

In de formule van jzeedijk mist alleen een haakje, voor de rest werkt de formule prima.
Deze formule dus voor C11:
Code:
=ALS(MAX($A$11:$A$99)=MAX(C$10:C10);"";[COLOR="Red"]KLEINSTE[/COLOR]($A$11:$A$99;AANTAL.ALS($A$11:$A$99;"<="&C10)+1))
Je moet natuurlijk wel zijn formule gebruiken, en dus wel KLEINSTE gebruiken ipv MIN.
verder klopt jouw gewenste uitkomst niet. In kolom A staat b.v. ook 49138, welke mist in jouw gewenste uitkomst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan