• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden ophalen uit twee verschillende sheet binnen één werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmevanwitsen

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2012
Goedemiddag,

ik heb als bijlage een document toegevoegd waarmee ik in de knoop zit. De eerste sheet is een Pro-forma factuur die de gegevens uit twee sheets moet halen d.m.v. het artikelnummer in te geven op de pro-forma factuur. Het lukt me wel om ze uit de sheet "E&R Winter" te halen, maar wanneer ik gegevens uit de sheet "E&R Zomer" wil halen lukt me dat niet.

Ik heb in het voorbeeld de formule staan die ze alleen uit de sheet "E&R Winter" haalt als volgt: =VLOOKUP(B20;'E&R Winter'!C4:Q95;3;0) Ik heb ook een sheet E&R Zomer in het werkboek zitten en wil eigenlijk dat hij in beide sheets kijkt wanneer een artikelnummer wordt ingevoerd. Het zou zoiets moeten worden als dit: =VLOOKUP(B20;'E&R Winter'!C4:Q95;3;0)&=VLOOKUP(B20;'E&R Zomer'!B4:Q102;2;0)

Ik weet dat bovenstaande formule niet kan, maar hoe zou ik dit wel kunnen oplossen?

Alvast heel erg bedankt! :thumb:

Bijlagen

Kijk even goed naar het verschil in hoofd- en kleine letters bij de zoekwaarde.
In de Pro Forma factuur is de zoekwaarde met kleine letters ingegeven, in de Winter sheet ook.
In de Zomer sheet is het met hoofdletters ingegeven.

Hoi edmoor,

Bedankt voor je input. Ik heb het gezien wat betreft de hoofdletters, alleen de formule om de info uit de ene of de andere sheet te halen werkt niet zoals hierboven omschreven. Ik ben benieuwd hoe ik een formule kan toepassen welke wel de informatie uit of de ene of de andere sheet kan halen.

Heb jij enig idee?

Bedoel je zo:?

=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B20;'E&R Winter'!C4:Q95;3;0));VERT.ZOEKEN(B20;'E&R Zomer'!B4:Q102;2;0);VERT.ZOEKEN(B20;'E&R Winter'!C4:Q95;3;0))

Hoi E v R,

dit is precies wat ik zoek. Ik moest het nog wel omzetten in het Engels, daar ik een engelse versie van Office gebruik en deze de Nederlandse omschrijving van de formule als foutmelding weer gaf.

Heel erg bedankt voor het oplossen van mijn probleem.

Marco :thumb:

Hoi Marco,
als je in werksheet onderstaande cellen selecteerd en je geeft deze vervolgens de naam zomer is je formule ook gelijk een stuk korter.
E&R Zomer'!B4:Q102

datzelfde doe je ook met het tabblad winter
C4:Q95 selecteren en de naam definieren als winter.

In je formule verandert dan:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B20;'E&R Winter'!C4:Q95;3;0));VERT.ZOEKEN(B20;'E&R Zomer'!B4:Q102;2;0);VERT.ZOEKEN(B20;'E&R Winter'!C4:Q95;3;0))
in
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(B20;winter;3;0));VERT.ZOEKEN(B20;zomer;2;0);VERT.ZOEKEN(B20;winter;3;0))

Anders wordt je formule zo lang en op deze manier door een groep cellen een naam te geven blijft je formule overzichterlijk.
2e plus punt is als je de range van cellen moet uitbreiden in de toekomst hoef je dit niet meer in je formule tedoen maar alleen in je naam winter en zomer en je formule rekend gelijk met je nieuwe bereik.
Succes met je bestandje, ik was ook al bezig voor je eigenlijke vraag maar die is al opgelost.

Frank

TS plaatste een xlsx bestandje en heeft dus excel 2007 of hoger en dan werkt de kortere formule hieronder ook.

Code:
eng: =IFERROR(VLOOKUP(B20;'E&R Winter'!C4:Q95;3;0);VLOOKUP(B20;'E&R Zomer'!C4:Q95;3;0))

ned: =als.fout(vert.zoeken(B20;'E&R Winter'!C4:Q95;3;0);vert.zoeken(B20;'E&R Zomer'!C4:Q95;3;0))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan