• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden optellen in een gegevenstabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

duffa

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Hallo,
Ik zoek naar (waarschijnlijk een somproduct) waarbij ik gegevens uit kolom A optel die bij de gebruiker in B hoort. Nu komt gebruiker meerdere malen voor in kolom B. In kolom C staat de naam van de gebruiker, die haal ik op uit de tabel uit J en D (vert.zoeken)

Hoe krijg ik nu 1 totaal per gebruiker? Is overigens een groot bestand, nagenoeg alle rijen worden gebrukt.

Hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Willem

Bijlagen

>Probeer deze eens:
Code:
=SOMPRODUCT(($B$1:$B$100=$J1)*($C$1:$C$100=$K1))

Met de Somproduct-functie kan je niet gebruik maken van hele kolommen(B:B of C:C) maar moet je het bereik beperken tot bv B1:B65500.
Of deze:
Code:
=AANTALLEN.ALS(B:B;J1;C:C;K1)

Laatst bewerkt:
Misschien volstaat een eenvoudige Sumif?

Code:
=SUMIF($B$1:$B$18;J1;$A$1:$A$18)

Cobbe,
De somproduct komt het dichts in de buurt. Maar wellicht heb ik de vraag verkeerd gesteld. Ik wil de totalen per gebruiker hebben. Later kan ik altijd de naam nog ophalen. Dus de totalen in A1:A65536 (a1+a2 voor DJD) = 2048. Nu kan DJD ook nog lager in de lijst voortkomen.
In ieder geval allen vast bedankt voor het meedenken :thumb:

Alle, ik heb een simpele somproduct gebruikt. Krijg ik precies wat ik wil, dan sorteer ik dat later wel apart. Hartstikke bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan