• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarden optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim1985

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Het zal wel heel eenvoudig zijn maar ik vindt het hier niet. Ik type a1 bv de waarde 20. Ik wil dan via een macro knop deze waarde bij de waarde in cel b1 optellen en de nieuwe waarde in de cel b1 zetten (vervangen dus) Kan dat via een eenvoudige macro?

Alvast bedankt

Het zal wel heel eenvoudig zijn maar ik vindt het hier niet. Ik type a1 bv de waarde 20. Ik wil dan via een macro knop deze waarde bij de waarde in cel b1 optellen en de nieuwe waarde in de cel b1 zetten (vervangen dus) Kan dat via een eenvoudige macro?

Alvast bedankt

Sub Macro1()
'
Cells(1, 2) = Cells(1, 2).Value + 1
End Sub

Beste wim1985 ;)

Denk dat caffie de opgave verkeerd begrepen heeft :eek:

Gebruik de volgende code.

Code:
Sub Macro1()
'
Cells(1, 2) = Cells(1, 2).Value + Cells(1)
End Sub

Groetjes Danny :thumb:

Beste wim1985 ;)

Denk dat caffie de opgave verkeerd begrepen heeft :eek:

Gebruik de volgende code.

Code:
Sub Macro1()
'
Cells(1, 2) = Cells(1, 2).Value + Cells(1)
End Sub

Groetjes Danny :thumb:

Klopt verkeerd gelezen

Bedoel je dan:

Cells(A1) = Cells(B1).Value + (A1)

Ik moet de waarde van A1 opgeteld hebben bij de waarde die al in B1 staat en de opgetelde waarde ook weer in B1 hebben.

Bedoel je dan:

Cells(A1) = Cells(B1).Value + (A1)

Ik moet de waarde van A1 opgeteld hebben bij de waarde die al in B1 staat en de opgetelde waarde ook weer in B1 hebben.

Range("B1").value= Range("B1").value+Range("A1").value

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan