Waarden opzoeken en andere waarde weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

StekkeJ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2010
Hoi,

Al een paar uur aan het zoeken op elke mogelijke site en elk mogelijk handboek maar nog niets gevonden.

Ik ben een database aan het samenstellen waarin ik verlofaanvragen van onze werklui kan beheren. Het is de bedoeling dat ik snel kan bekijken of verlof al dan niet kan toegekend worden.
Per team kunnen 2 mensen verlof nemen per dag. Tijdens het schooljaar werken we met 3 teams, tijdens schoolvakanties werken we in 2 teams. Het is dus de bedoeling dat, afhankelijk van de datum, het personeelslid een bepaald team krijgt toebedeeld.

Ik heb nu het volgende al gedaan:
- een tabel met de namen van de personeelsleden met daarin een veld "locatie schooljaar" en "locatie vakantieperiode"
- een tabel met de verschillende data van de vakantieperiodes
- een tabel waarin de verlofaanvragen per personeelslid worden bijgehouden

In een query wilde ik dus een aantal velden samenbrengen, waaronder de datum waarop het personeelslid verlof wenst. In deze querry wilde ik dan laten berekenen of deze datum in een vakantieperiode valt. Ik heb hier al DLookup voor geprobeerd (krijg geen foutmelding, maar krijg ook geen waarde) en IIF (met daarin de functie Between) geprobeerd.

Kan iemand mij aub nog een andere mogelijkheid geven?

Groetjes,
StekkeJ

Misschien kun je nog een voorbeeldje posten met daarin wat data; dat scheelt ons een hoop tijd, want dan hoeven we alleen maar naar het probleem te kijken.

Ik heb hier niets om de database zelf te comprimeren, maar ik heb een printscreen gemaakt. Daarin zie je welke tabellen ik allemaal heb, en zie je de eigenlijke querry van de verlofaanvragen. Onderaan kan je dan ook de IIf-expressie zien die ik als laatste geprobeerd heb.
Mercikes al!
Groetjes,
StekkeJ.

Bijlagen

• Databasevoorbeeld.jpg
    Databasevoorbeeld.jpg
    98,3 KB · Weergaven: 51
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan