• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden overzetten naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZIPPO_2

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2006
Berichten
88
Ik wil graag een tabel met waarden overzetten naar een ander tabblad.
Ik heb al een macro waarbij ik de eerste rij van de tabel op blad1 kan overzetten naar de eerste kolom van blad 2.
Ik slaag er echter niet in om de macro uit te breiden zodanig dat ik de 6 rijen op blad 1
in 1 keer kan overzetten naar de 6 kolommen op blad 2. Weet er ieman raad?
De macro
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
icol = WorksheetFunction.Match(Sheets("Blad1").Range("A3"), Sheets("Blad2").Range("A2:AE2 "), 0)
cval = Sheets("Blad1").Range("b3:v3").Value                                                    
For x = 1 To 20
Sheets("Blad2").Cells(x + 2, icol) = cval(1, x)                                                      
Next
End Sub
Bekijk bijlage Map1.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Bij deze

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Application.ScreenUpdating = False
icol = WorksheetFunction.Match(Sheets("Blad1").Range("A3"), Sheets("Blad2").Range("A2:AE2 "), 0)
For y = 0 To 5
With Sheets("Blad1")
cval = .Range(.Range(.Cells(3 + y, 2).Address), .Range(.Cells(3 + y, 22).Address))
End With
For x = 1 To 21
Sheets("Blad2").Cells(x + 2, icol + y) = cval(1, x)
Next
Next
End Sub

in het vervolg graag de codatags (#) gebuiken.

Niels
 
Bedankt Niels, dit werkt perfekt. En sorry voor de tags ik had ze blijkbaar over het hoofd gezien.
Ik heb het ondertussen aangepast.

Grtjs
Zippo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan