• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden samenvoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Withaar

Verenigingslid
Lid geworden
8 apr 2001
screenhunter1dq.jpg

Het idee is dus om alleen in de laatste gevulde kolom in een rij een waarde samen te voegen.
Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken?

Je kunt cellen combineren met behulp van &, en spaties of tekst plaatsen tussen ""
Bijvoorbeeld
=A1&" - "A4"&" gecombineerd"

Hopelijk helpt dit je opweg.

John

Hoe ik tekst moet samenvoegen weet ik wel, dat is ook niet het probleem.

Zo als je aan het voorbeeld kunt zien is het dus niet altijd de 3e (C) kolom.
Het kan ook de D, E, F,G of zelfs de H kolom zijn die als laatste gevuld is.

Het is een behoorlijk lange tabel, die ook regelmatig geupdate moet worden.
Een mooie formule of macro zou dus zeer welkom zijn.

Withaar,

Of het een mooie formule is mag je zelf uitmaken, maar volgens mij doen de formules in de bijlage wat je wilt.

Bijlagen

Bedankt!

Ik vind het een super mooie formule.

:thumb:

Hoi Withaar en Hans,

Het is inderdaad een mooie en creatieve formule die doet wat het moet doen. Er zit wel een gevaar aan vast: Je moet niets invullen rechts van de tabel op rijen die je gebruikt! Ook moet er niet een niveau overgeslagen worden zodat in rij 2 een cel leeg blijft. Dat niveau wordt namelijk op rij 8 niet overgeslagen.

Maar goed, een betere formule heb ik ook niet voorhanden :p

Groeten,

Richard

Bedankt voor de aanvulling, in het bron bestand staan inderdaad verderop rechts ook nog gegevens.

Ik denk dat ik e.a. toch in een macro ga verwerken.
Niet zo zeer voor mij zelf, maar wel voor m'n collega's die tijdens mijn vakantie dit bestand ook moeten bewerken.

De opmerkingen zijn inderdaad helemaal juist. Voor het overslaan van een niveau heb ik even geen oplossing, maar indien je in de formule '256- aantal.lege.cellen(2:2)' vervangt door '8-AANTAL.LEGE.CELLEN($A2:$H2)' en dan weer doorsleept is het probleem dat er rechts van de tabel niets mag staan opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan