• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden tussen haakjes ( ) weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visus

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Hoi,

Ik zoek een formule om de waarden tussen de laatste haakjes ( ) weer te geven.

AAAAAA (BBBBBB) (A23) Moet worden A23
AAAAAAAA (B23) Moet worden B23
AAAAAAAAAAAA (B444) Moet worden B444

Alvast bedankt.

Bijlagen

Deze is volgens mij het meeste "foutloos"... HIj pakt hele zinnen tussen haakjes, kan je lekker makkelijk doorslepen en ondanks de lengte eenvoudig te begrijpen;)

Code:
=ALS.FOUT(DEEL(A2;VIND.ALLES("*";SUBSTITUEREN(A2;"(";"*";LENGTE(A2)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A2;"(";""))))+1;VIND.ALLES("*";SUBSTITUEREN(A2;")";"*";LENGTE(A2)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A2;")";""))))-(VIND.ALLES("*";SUBSTITUEREN(A2;"(";"*";LENGTE(A2)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A2;"(";""))))+1));"")

EDIT: Nu wel werkend met tekst erachter

Laatst bewerkt:
Code:
Function F_snb(c00)
   F_snb = Replace(Split(c00, "(")(UBound(Split(c00, "("))), ")", "")
End Function

Ook mogelijk:
typ in B2:
Code:
=DEEL(A2;VIND.SPEC("@";SUBSTITUEREN(A2;"(";"@";LENGTE(A2)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A2;"(";""))))+1;LENGTE(A2)-VIND.SPEC("@";SUBSTITUEREN(A2;"(";"@";LENGTE(A2)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A2;"(";""))))-1)

@zapatr... dat was een van mijn vorige voorgestelde formules.. die gaat alleen wel de mist in wanneer er achter de de tekst tussen haakjes, nog tekst aanwezig is...

@abevleeming,
jouw eerste oplossing (ik neem aan dat je de vba-oplossing van bericht #2 bedoelt), is wel een stuk langer dan de mijne.
Niet dat dat erg is, het belangrijkst is dat ze juist is.
Dat ik geen rekening houd met extra tekst na het laatste haakje lijkt mij logisch, aangezien bij de voorbeelden van de vragensteller zo'n tekst er niet bij staat. Maar als het moet is natuurlijk ook mijn formule daar op aan te passen. Maar omdat de vragensteller tot nu toe niets van zich laat horen (die is wellicht vroeg naar bed), laat ik het hier bij. Als oplossing zou ik die van snb kiezen.

Laatst bewerkt:
Oplossing van WHER was voor mij voldoende. Bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan