• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden tussen twee datums optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnno40

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2015
Hallo allemaal,

Weet iemand hoe ik in een excellsheet de waarden tussen twee datums op kan laten tellen?
Ik heb een sheet waarbij ik een planning maak op datum. Ik heb meerdere sheets voor de planning van de diverse sub-onderdelen.
Nu wil ik per maand gaan optellen hoeveel items gepland staan.
Ik heb geprobeerd met som.als en sommen.als , maar schijn de juiste formule niet te gebruiken.

Mijn tweede stap zou zijn dit grafisch weer te gaan geven, zodat ik kan zien waar er een piek belasting optreed.

Is het wellicht mogelijk beiden in een te combineren?

Wie kan mij de goede kant opsturen? Thanks! :thumb:

John.

John,

welkom op Helpmij.nl!

Het is een goede gewoonte om een vraag vergezeld te laten gaan van een excelbestand waarin het gevraagde zich voordoet.
Dat voorkomt dat helpers zelf eerst moeten gaan bedenken hoe jou bestand er uit zou kunnen zien, dus... graag een bijlage posten (waar GEEN gevoelige info in staat)!

zoiets?

Bijlagen

Hallo,

Mij is het mij niet helemaal duidelijk maar komt het voorbeeldje in de richting?

Mvg
Peter

Bijlagen

bedankt!

@Haije Dit was precies wat ik bedoelde
@Peter dank je wel, dit kan ik ook goed gebruiken om de planningstatus duidelijk te krijgen.

Wat mij betreft kan hij als opgelost beschouwd worden.

Super!

John.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan