• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden uit 4 verschillende kolommen vergelijken en dan waarde van 5e kolom geven...

Status
Niet open voor verdere reacties.

davygky542

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2016
Bekijk bijlage blanco.xls

In mijn file zou ik in Kolom J een formule moeten krijgen die volgende zaken vergelijkt en zoekt.

1. Begin is dat de waarde in kolom B moet gezocht worden in kolom AJ
2. Dan moet er vergeleken worden welke waarde er in Kolom I staat met kolom AK

Deze 2 waarde moeten gematched worden en dan zou waarden in kolom AL moeten weergeven worden.

vb

In tabblad B-ploeg staat staat Rudi Ons

In kolom B staat VHT
In kolom I staat TERB

Opzoeken zou zo moeten zijn dat eerste gezocht wordt naar VHT in Kolom AJ, daarna dat de waarde in kolom I gezocht wordt in kolom AK en dat dan de bijhorende waarde in Kolom AL zijnde 96 in dit geval getoond wordt in kolom J.

Zou iemand me op weg kunnen helpen hiermee? Ik heb geprobeerd met gewone Vlookup maar dan kan ik enkel maar 1 kolom zoeken en linken aan resultaat dus dat lukt me niet echt.

mvg

davy

Altijd handig:
Een bestand plaatsen met een wachtwoord.

krijg ook foutmeldingen bij deze formule. Waarde worde aanzien als false en dus 0

Ik had al geprobeerd om de waarde van kolom B en I te plakken (tekst samenvoegen) en dan via gewone Vlookup maar dat werkt ook niet....

Verander somproduct in sUmproduct.
Je bezit een Engelse versie.

zo veranderen de codes wel.

Maar wat doet deze formule dan juist? Want er wordt vermenigvudigd... Snap het niet zo goed waarom somproduct...

Er is met tekst niets te vermenigvuldigen, maar deze somproduct zoekt naar de juiste overeenkomst in de rijen/kolommen.

Het doet niets anders dan:
Code:
waar\waar\onwaar\onwaar\waar
onwaar\waar\onwaar\onwaar\onwaar
Zo zie je in bovenstaand voorbeeldje (Van onder naar boven vergeleken) dat waar\waar op de tweede plek staat in de matrices.
Dat is dus een juiste overeenkomst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan