Beste gebruikers,
Ben me heel de dag al aan het rot zoeken maar krijg het helaas niet voor elkaar.
Ik heb een Excel bestand dat als volgt is opgebouwd:
A: Kortingscode
B: Kortingspercentage
C: Leverancier
D: Assortiment
E: Laatst gewijzigd
Nu heb ik de code ( deels gerecycled uit een vorig topic dat ik had ) om automatisch een e-mail te versturen wanneer de datum in kolom E gelijk is aan vandaag (Heb ik dat zo correct gedaan?). Wat ik graag zou willen toevoegen in de body is dat hij nu de waardes toevoegt van alle regels waar in kolom E de datum van vandaag staat. Indien mogelijk van A t/m D.
Mocht ik dus meerdere kortingscodes aanpassen op 1 dag, dan wil ik dat ze allemaal worden weergegeven in de e-mail.
De code tot dusverre (Workbook_Open wordt nog een sub dat hij uitvoert bij het opslaan van het Excel, en niet bij het openen):
Mocht er iemand zijn die mij hierbij kan helpen dan graag!
Alvast bedankt
Ben me heel de dag al aan het rot zoeken maar krijg het helaas niet voor elkaar.
Ik heb een Excel bestand dat als volgt is opgebouwd:
A: Kortingscode
B: Kortingspercentage
C: Leverancier
D: Assortiment
E: Laatst gewijzigd
Nu heb ik de code ( deels gerecycled uit een vorig topic dat ik had ) om automatisch een e-mail te versturen wanneer de datum in kolom E gelijk is aan vandaag (Heb ik dat zo correct gedaan?). Wat ik graag zou willen toevoegen in de body is dat hij nu de waardes toevoegt van alle regels waar in kolom E de datum van vandaag staat. Indien mogelijk van A t/m D.
Mocht ik dus meerdere kortingscodes aanpassen op 1 dag, dan wil ik dat ze allemaal worden weergegeven in de e-mail.
De code tot dusverre (Workbook_Open wordt nog een sub dat hij uitvoert bij het opslaan van het Excel, en niet bij het openen):
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Dim cl As Range
With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
For Each cl In Sheets(1).Columns(5).SpecialCells(2)
If IsDate(cl) Then
If cl.Value = Date Then
.To = "mijnemail@mijnemail.com"
.Subject = "Wijziging van korting."
strBody = "Beste collega's" & vbCrLf & vbCrLf & "Een of meerdere CMC codes zijn van korting gewijzigd." & vbCrLf & vbCrLf & "Dit betreft:" & vbCrLf & "Hier moeten alle regels van A tot D komen te staan waar in kolom E de datum van vandaag staat"
.Body = strBody
.display
'.send
End If
End If
Next cl
End With
'ThisWorkbook.Close 1
End Sub
Mocht er iemand zijn die mij hierbij kan helpen dan graag!
Alvast bedankt