• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden uit kolom selecteren als deze binnen bereik van datum & tijd liggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

barbaar

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Berichten
54
Hoi allen,

Ik heb voor een periode van twee weken een activiteitentracker geleend om mijn activiteit gedurende deze periode te analyseren. Met de bijgeleverde software heb ik al wel wat inzicht hierin gekregen, maar wil het graag gedetailleerder inzichtelijk krijgen. Aangezien de ruwe data in excel geïmporteerd kon worden, ben ik aan de slag gegaan om deze data te verwerken. Ik heb nu een werkblad met 30000 regels ( :shocked: ) waarbij elke 30 seconden een meting is geregistreerd (datum & tijd) en of de geleverde inspanning miniem, laag, gemiddeld of hoog was.

Ik zou graag in een tabel inzichtelijk krijgen hoe lang ik in elk van deze inspanningszones heb gezeten tussen gezette tijden ('s nachts, voor werktijd, tijdens werktijd, na werktijd). Vooralsnog is het mij niet gelukt dit voor elkaar te krijgen. Had in eerste instantie geprobeerd een tabel te maken waarin geteld werd hoe vaak een geleverde inspanning binnen een bepaalde tijdszone voorkwam, maar kwam er niet uit met de ALS functie. Het lukte mij niet om een tijdsgrens als voorwaarde te noemen (bijvoorbeeld 's nachts = tussen 23:00 en 07:00). Daarom aan een van jullie de vraag of jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik heb een klein deel van het bestand hier als bijlage toegevoegd.

Alvast bedankt! :thumb:
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    88,6 KB · Weergaven: 69
Deze formule kom ik op voor de kolom zwaar van het tijdvak 22:00 tot 07:00
Code:
=AANTALLEN.ALS(Blad1!D$3:D$21750;"Y";Blad1!$H$3:$H$21750;">="&($[COLOR="#FF0000"]K3-1[/COLOR]+$N$1);Blad1!$H$3:$H$21750;"<"&($K3+$O$1))*TIJD(0;0;30)

je had vast al door dat 22:00 op de datum voor je datum in kolom K ligt daarom heb ik een -1 toegevoegd aan de test van het start van het tijdvak.

Bij de tijdvakken die op dezelfde dag vallen kan die -1 eruit.
Ik heb om het makkelijk te kunnen aanpassen de tijdstippen van de tijdvakken in cellen op rij een gezet achter de tekst "activiteit tussen"

je kunt dan ook makkelijker spelen met de tijdvakken.
 

Bijlagen

  • Kopie van voorbeeld-18.xlsx
    248 KB · Weergaven: 110
Deze formule kom ik op voor de kolom zwaar van het tijdvak 22:00 tot 07:00
Code:
=AANTALLEN.ALS(Blad1!D$3:D$21750;"Y";Blad1!$H$3:$H$21750;">="&($[COLOR="#FF0000"]K3-1[/COLOR]+$N$1);Blad1!$H$3:$H$21750;"<"&($K3+$O$1))*TIJD(0;0;30)

je had vast al door dat 22:00 op de datum voor je datum in kolom K ligt daarom heb ik een -1 toegevoegd aan de test van het start van het tijdvak.

Bij de tijdvakken die op dezelfde dag vallen kan die -1 eruit.
Ik heb om het makkelijk te kunnen aanpassen de tijdstippen van de tijdvakken in cellen op rij een gezet achter de tekst "activiteit tussen"

je kunt dan ook makkelijker spelen met de tijdvakken.

oeps, ik was in de veronderstelling dat ik je al had bedankt, maar dat was nog niet het geval. De code doet precies wat ik zocht, dus alsnog 1000X dank! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan