waarden uit velden in textveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

shirtshop

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2001
Met onderstaande opdracht krijg ik alleen de waarde van velden in een textveld te zien, maar als ik naar een volgende record gaat blijft hij gewoon op de vorige record staan

private Sub txtTemp_Enter()
Me.txtTemp = Me.aanhef + " " + Me.Naam & vbCrLf & Me.Adres & vbCrLf & Me.Postcode + " " + Me.Plaats
End Sub

Laatst bewerkt:
Is het niet makkelijker om een niet afhankelijk besturingselement te maken op het formulier/rapport en daar de volgende code =Trim([aanhef] & " " & [naam] & " " & [adres] & " " & [postcode] & " " & [plaats]) in te zetten?

Wat precies de variable vbCrLf inhoud is mij zo natuurlijk niet duidelijk, maar is deze nodig?

De gebeurtenins Kiezen/Enter wordt alleen uitgevoerd als dat bepaalde besturingselement ook echt gekozen wordt.

Groeten Neleke

Laatst bewerkt:
Ja het loopt mee, maar kan de vbCrLf niet kwijt krijg namelijk naam? te zien als ik dit doe:
=Trim([aanhef] & " " & [Form]![Naam] & [vbCrLf] & [adres] & [vbCrLf] & [postcode] & " " & [plaats])

Waar dient de variable vbCrLf voor?
Ik krijg de indruk dat het de bedoeling is om naw- gegevens in een tekstvak te krijgen, dus waarom vbCrLf?

Groeten Neleke

Ik wil een etiketvoorbeeld hebben waar eventueel tenaamstelling bijgetyped kan worden.
De gemeente bv heeft 20 afdelingen met andere personen.
Zo kun je ook direct zien hoe een etiket eruit komt te zien.

De break is om (heb ook chr$13 geprobeerd) de velden op een aparte regel te krijgen, vandaar ik eerst met vb aan de slag ben gegaan.
Het voorbeeld etiket wordt dan:

aanhef voorletters voorvoegsels naam <-- enter
adres1 <---- enter
adres2 <--- enter
postcode woonplaats

Naast CHR(13) moet je ook CHR(10) gebruiken.

=Trim([aanhef] & " " & [Form]![Naam]) & CHR(13) & CHR(10) & Trim([adres]) & CHR(13) & CHR(10) & trim([postcode] & " " & [plaats])

Het werkt, nu wil ik met een cmdbutton met hieronder
Printer.Print txtTemp het voorbeeld printen, maar krijg een melding dat de eigenschap of methode niet wordt ondersteund.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan