• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarden van filters draaitabel in keuzelijst zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre175

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2018
Berichten
351
Goedemiddag.

Ik wil toch graag weer een beroep doen op hulp van......

op het Tabblad Factuur staat een draaitabel
Daaraan verbonden 2 Slicers:
Familie
Datum (maand)

In het Userform, page Factuur Opvang staan 3 comboboxen:
CbDebiteurFakOpv (Hier komen wel de juiste namen in maar kom ik hiermee verder om het juiste gezin te filteren?)
CbJaar
CbMaand

Ik ben al aan het puzzelen geweest maar ik krijg het nog niet voor elkaar om de waarden van de slicers in de comboboxen te krijgen.
Ik zag in een aantal voorbeeldbestanden een code staan die verwijst naar de naam van de draaitabel.
Op het Tabblad zie ik dan als naam "Draaitabel1", terwijl er in de code "Pivottable1" staat.




(CbJaar hoeft in dit bestand nog niet, aangezien de lijst op tabblad "Urenregistratie" alleen datums van dit jaar staan.
Ik neem aan dat het me wel lukt om voor CbJaar de code te maken als ik een voorbeeld heb van CbMaand)


Bekijk bijlage Urenlijsten en facturatie volledig - kopie.xlsm


wie o wie kan/wil me op weg helpen?


André
 
Laatst bewerkt:
En waar mogen we zoeken?

In het Userform
ik zie er 7 dus welke? Beperk voorbeelden tot de kern van de vraag of benoem exact om welk UF en welk blad het gaat.
 
Oeps .... excuses

Userform "UfStartMulti"


Op tabblad Start staat een knop om de userform te starten.


Zal er in het vervolg op letten dat er geen onnodige dingen meer in het voorbeeld bestand staan
 
Wat wil je hiermee bereiken? De slicers aansturen vanuit jouw UF of de comboboxen laden obv de geselecteerde slicerwaarden. Beide lijken mij niet nodig. Het hele project heb je volgens mij veel te ingewikkeld gemaakt en is in mijn optiek dan ook geen vraag meer om hier te stellen. Dus plaats een gereduceerd voorbeeld met alleen de essentie van de vraag.
 
Mijn bedoeling is om in het Userform de debiteur(gezin), het jaar en de maand te kunnen kiezen.
Zodat ik met deze gegevens de factuur op kan maken.

het werkt uiteraard ook als er niet met het userform gewerkt wordt en gewoon op het tabblad gewerkt wordt.

ik probeer het eigenlijk zo te maken dat alles te doen is vanuit 1 userform.
Dus vanuit het UF de slicers bedienen.


Misschien kan het ook wel op een geheel andere manier? zonder draaitabel?
Dat er via een code de tabel op Tabblad "Urenregistratie" gefilterd wordt tbv de factuur.
Als dat een betere optie is...? ... Dan hoef ik hier niet langer op te puzzelen en moet ik het op een andere manier gaan oplossen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan