Waarden van keuzerondje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latoflex

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2011
Beste forumleden,

Deze vraag is gebaseerd op een eerder besproken topic:

keuzerondje vertalen in waarde

OctaFish plaatste hier een voorbeeld db met daarin de oplossing, dit is ook wat ik wil bereiken. Het lukt me om de waarde in het tekstvak "status" weer te geven. Maar als ik dit tekstvak koppel aan mijn besturingelementbron krijg ik volgende melding:

"Dit recordset-object kan niet worden bijgewerkt."

Het veld in de betreffende tabel staat op type "tekst". Het lukt me niet om de oorsprong van het probleem te achterhalen.

Dank bij voorbaat

Mvg

Maar als ik dit tekstvak koppel aan mijn besturingelementbron krijg ik volgende melding:

"Dit recordset-object kan niet worden bijgewerkt."

Valt zo weinig van te zeggen. Is afhankelijk hoe je je formulier hebt ingericht. In het voorbeeld van Michel (OctaFish) is het tekstvak ook gekoppeld aan een besturingselementbron en daar werkt het wel. Plaats hier even een voorbeeldje van wat je hebt. Kunnen we even meekijken van wat je hebt.

Bedankt voor uw reactie, ik heb het probleem gevonden bij het maken van een voorbeeldtabel. Het probleem lag bij de recordbron van het formulier.

Mvg

Bijkomend vraagje,

In de voorbeeld database van OctaFish bij de code van de groep staat:

Select Case fraStatus
Case 1
Me.Status.Value = "Afgehandeld"
...
End select

Hoe kun je in VBA ervoor zorgen dat er ipv "Afgehandeld" een waarde van een veld wordt weergegeven vanuit een andere tabel?
Of gaat dit niet en moet het betreffende veld in het formulier worden geplaatst?

Mvg

Volgens mij moet dat met de functie DLookup kunnen. Kijk even in de help van access op DLookup.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan