Waarden vanuit inputbox overnemen in Word document

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Ik heb een standaard Worddocument, hierin wil ik waarden plaatsen welke d.m.v. een inputbox van de gebruiker gevraagd worden.
De waarden die de gebruiker ingeeft moeten dus in de al aanwezige tekst geplaatst worden.
Hoe doe ik dit ?

Je kunt een UserForm maken waarin je tekstvelden maakt, keuzelijsten etc. en die je dan vervolgens m.b.v. bladwijzers in het document plaatst. Als je het hebt over 'al aanwezige tekst', is dat dan tekst die via een sjabloon al in het document aanwezig is, of tekst die door de gebruiker zelf al is getypt?

De reeds aanwezige tekst is een standaard document dat in het verleden door mij ingetypt is en opgeslagen. Bepaalde gegevens wijzigen echter, om het ook voor andere inzichtelijk te maken wil ik die gegevens in laten voeren dmv een inputbox.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hoeft een bericht dat pal boven jouw antwoord staat niet te quooten; dat levert m.i. namelijk helemaal geen (en zeker geen ruimte)winst op. Als je het over bestaande tekst hebt, dan zou ik dus kiezen voor de Bladwijzer optie. Wil je alleen wat teksten verplicht laten invullen, dan kun je ook met FILLIN en ASK velden werken. De laatste variant heeft het voordeel dat de opgeslagen gegevens op meerdere plekken kunnen worden getoond. Beide varianten tonen bij het openen van het document invulvelden die ingevuld kunnen worden (eventueel met standaardtekst), die vervolgens op de juiste plek in het document gezet wordt.
Persoonlijk vind ik een Userform mooier, omdat je de input beter kunt sturen, en de gebruiker een wat netter scherm voorgeschoteld krijgt.

Bedank, denk dat ik met ASK velden een heel eind kom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan