• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarden verdelen naar volgende cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

murielleke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2019
hellep :-) ik ben echt een leek , moet dringend iets in elkaar krijgen .. iemand?

In het bestand zie je een kolom met cijfers .
In de kolom ernaast zou ik het behaalde cijfer per dag zetten , het verschil ( niet behaald ) moet verdeeld worden naar de volgende dagen .
iemand een idee?

alvast bedankt
muriel

Bijlagen

iemand een idee?
Nee, als je nu eens handmatig invult wat je wilt bekomen, is het misschien een beetje duidelijker.

P.S. Welkom op het forum;)

Laatst bewerkt:
dank voor het snelle antwoord, in bijlage opnieuw het document .
in de kolom f9 staat het bedrag dat moet verdeeld worden onder cellen b10 b11 b12 b13 b14 .
is dat duidelijker ?
:)
muriel

Bijlagen

Dat kan niet met een formule. Moet het steeds over 5 opvolgende dagen verdeeld worden met uitzondering van de zondagen? Of moet het binnen dezelfde week? Is Blad2 ook van toepassing of alleen ter verwarring in het voorbeeld gezet?

:d blad 2 doet niet terzake .

het zou over de opvolgende dagen van de zelfde week moeten verdeeld worden .

En als op zaterdag het doel niet behaald wordt? Vul in een extra kolom eens de verwachte resultaten in voor de hele maand.

muriel,

Ik zou zo wie zo de formules in de kolommen E en F wijzigen in resp. =MAX(0;C6-B6) en =MAX(0;B6-C6) en deze doortrekken naar beneden zodat je geen negatieve getallen bij positieven gaat optellen.
Verder denk ik dat er met VBA gewerkt moet worden, als je nu een formule in een cel van kolom B zet is de waarde weg en omgekeerd.
Helaas VBA is niet mijn ding, maar je vraag is in ieder geval duidelijk.

Met formules met een hulp kolom anders kan het niet. Mooi is het niet, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je wilt dus Ad: respect dat jij het wel begrijpt :thumb:

Bijlagen

Top guys, hier kan ik al veel mee .
bedankt voor de hulp !!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan