• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden via buttons wegschrijven in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donisfield

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2013
Hallo,

ik wil via een soort toetsenbord in excel (buttons) producten toevoegen aan boxen om zo het gewicht te kunnen bepalen en registreren. De waarden van een box worden uiteindelijk aan een wagen toegevoegd die een maximum gewicht kan hebben.

Ik heb het zelf geprobeerd maar kom er niet uit. Heb wel een idee hoe het zou moeten. Dat voorbeeld heb ik in excel bijgevoegd. Wie kan mij helpen? Met name het stuk van commandbuttons die waarde in een veld aangeven vind ik lastig. Maar ook het overzetten naar een specifieke (wisselende) tabel ben ik nog niet achter. Hoor het graag.

Groeten,
Ingmar

Bijlagen

In cel B2 zit een dropdownmenu zodat men de juiste wagen kan selecteren.
Op het 2e blad staat een overzicht van de producten met de bijbehorende gewichten (voor zover bij mij bekend).
Door op een knop te klikken wordt het gewicht van het betreffende product in de gele cellen geplaatst.
Zodra men op Akkoord klikt, controleert de computer of het totale gewicht inclusief de nieuwe gewichten lager is dat het maximum.
Is het groter dan verschijnt een melding en worden de gewichten niet weggeschreven.
Is het totaal lager dan het maximum dan wordt het wel weggeschreven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Dank je Roncancio. Dit is in de basis wat ik zoek.

Het lukt me alleen niet om het aan verschillende wagens toe te voegen. (dus dat het aan die tabel wordt bijgeschreven). Ik zou ook graag ook een maximum aantal regels (20 hier) hanteren. Dan is de wagen vol.

Ik probeerde zelf ook in de code te kijken. Maar dat werkt met een wachtwoord. klopt dat?

Groeten,
Ingmar

Het wachtwoord is helpmij.
Je hoeft alleen maar een andere wagen te selecteren in cel B2 en op Akkoord tet klikken.
Met de dropdown in cel B2 kan je een andere wagen selecteren.

Dus stel je klikt weer op de knoppen zodat de gele cellen gevuld worden en in cel B2 kies je voor "wagen 3" dan worden de gegevens bij wagen 3 geschreven zodra je op Akkoord klikt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ja, ik zie het nu. (na het zoeken in de code, werken de functies blijkbaar niet meer goed)

Andere vraag nog. Ik zou graag willen dat de invoercellen leeg zijn na een succesvol akkoord en wegschrijven van waarden. Hoe voeg ik dat toe? Verder zat ik nog te denken om automatisch te switchen per wagen. (dus de eerste box in wagen 1, de 2e in wagen 2, etc. en opnieuw) Is dat ook ter realiseren.

Verder zat ik te kijken hoe ik zelf in de code het opzoeken van de waarde kan vinden. (ik wil zelf nog enkele buttons toevoegen). Maar ik zie ze niet direct. Waar vind ik dat?

Alvast bedankt.

Groeten,
Ingmar

Dit is de nieuwste versie.
Ik heb het wachtwoord en de gegevensvalidatie eruit gehaald.
Zodra men op Akkoord klikt, worden de gele cellen leeggemaakt en verschijnt in cel B2 de volgende wagen.

Wat je laatste vraag betreft: op het 2e werkblad staat een lijst met producten en waardes. Daar haalt de code de gegevens vandaan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Wederom dank Roncancio. Het is me ook gelukt enkele producten toe te voegen. (aangezien de werkelijke hoeveelheid producten veel groter is).

Ik zit nog met een laatste uitdaging. We vullen elke wagen in 2 delen, waarbij elke box in het andere deel wordt geplaatst, om en om dus. In dit voorbeeld zou ik dus per box willen switchen tussen wagen 1 en 2. Wanneer 1 van beiden vol is, switchen we dan naar wagen 3 en 4 en zo verder. Heb jij hier nog een suggestie voor? Zou super zijn. Bij voorbaat dank.

Groeten,
Ingmar

In de code zie ik de oplossing volgens mij al staan. Bij de uitvoering krijg ik echter een foutmelding (fout 9 tijdens uitvoering: subscript valt buiten het bereik)

Doe ik iets verkeerd?

Groeten,
Ingmar

Ja, ik kan nu vooruit hiermee. dankjewel
(heb nog wel een andere vraag maar die stel ik wel in een nieuw topic)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan