• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarden weergeven in plaats van de som

Status
Niet open voor verdere reacties.

xboxtim

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
Het is nog steeds niet gelukt mijn vraag op te lossen. Mijn laatste poging d.m.v. van een andere uitleg

In screenshot 1 is het getal 10 omcirkelt. Dit is het resultaat van een sommen.als formule.

De gegevens is het opgetelde aantal wat te zien is in screenshot 2 bij ''inspectie_aantal''. Hier staan de waarden 1,1,1,1,1,1,1,1,2 (samen 10)

Ik wil graag (d.m.v. een formule) niet alleen de som weten (wat dus 10 is), maar de betreffende waardes (1,1,1,1,1,1,1,1,2) weergegeven hebben.stage1.png

stage2.png

stage7.png

Ik wil het hebben zoals in bovenstaand screenshot alleen dan door middel van een formule. Nu heb ik als voorbeeld handmatig ingevuld

Plaats even een Excel bestandje. Met plaatjes kunnen we hier niet veel doen.
En doe het niet met een link naar een andere site met spyware en pop ups. Heb een uur nodig gehad om mijn computer terug op te schonen.
Probeer even om uw bestand op te slaan als binair bestand(.xlsb extensie)
Anders probeer uw bestand te verkleinen door maar enkele regels te tonen.

Heb alle data behalve 2016 en en bijna alle sheets verwijderd. Bij probleem 29 op sheet ''deel 1 intern'' heb ik handmatig achter probleem de volgende getallen getypt: 1,1,1,1,2,1,1,1,1

Dit zijn de hoeveelheden die komen van sheet ''registratie'' uit kolom F

Ik wil graag dat dit door middel van een of andere formule gebeurt zodat ik dit voor alle problemen kan doen

Bijlagen

sorry maar ik begrijp niet zo goed wat die getallen weer moeten geven wat je er in hebt gezet d.m.v. formules

336 338 378 403 404 405 436 1 1 1 1 2 1

Zou je het me uit kunnen leggen?

Oke dankje ik zie het ja.:thumb:

Is het mogelijk nu dat als iemand vandaag op 13-04 ditzelfde probleem bij een schoen tegenkomt en een nieuwe regel aanmaakt met halffabricaat hielpand scheef en dat bij inspectie aantal het er 2 zijn dat de sheet ''deel 1 intern'' dit automatisch update en er ook een 2 achter zet?

Heb je al geprobeerd iets toe te voegen? Het is een formule, dan werkt toch alles automatisch? Bestudeer de formule 'ns!!!

Als ik in regel 1921 een nieuw probleem met halffabricaat,hielpand,scheef toevoeg moet ik toch ook weer handmatig die =VERGELIJKEN formule invullen zodat hij regel 1921 weergeeft en vervolgens handmatig =INDIRECT formule toevoegen om de nieuwe regel weer te geven in sheet Deel 1 intern?

Je kan formule in z29 toch gewoon naar rechts trekken???
Niks aan het handje toch?

Ja ik zie het dan werkt het ook.

Mijn vraag is nu als ik de controle datum op sheet deel 1 intern verander naar 1-2-2016 is halffabricaat,hielpand,beschadigd nog maar 4x voorgevallen sinds die datum, dan wil ik ook graag alleen de waardes van die laatste 4x zien. Is dat mogelijk ?

Zet deze formule in T24

Code:
=ALS(KOLOMMEN($T:T)<=$I24;GROOTSTE(ALS(ISGETAL(VIND.SPEC($A24;Registratie!$X$2:$X$2000));RIJ(Registratie!$X$2:$X$2000);"");KOLOM()-19);"")

Let op: matrix-formule. Dus formule plaatsen an afsluiten met Ctr-Shft-Enter

geeft als waarde 1757

Is in ieder geval niet het rijnummer en ziet niet wat het wel moet betekenen

Zie jouw vraag #12. Is dan wel degelijk het rijnummer dat je zoekt. Uiteraard Matrixformule uit #13 naar rechts trekken.

als ik hem naar rechts trek krijg ik de goeie waardes 1921 1362 1258 436 alleen waarde 436 is nog uit de maand januari die wil ik dan niet meer kunnen zien

Nog een gratis tip: werk met de bestanden die je hier op het forum plaatst, want in het bestand waarin ik jou de formules geef, is er geen regel 1921. Scheelt de helpers hier ook met uit te zoeken wat er fout zou kunnen zijn.

Als ik in regel 1921 een nieuw probleem met halffabricaat,hielpand,scheef toevoeg moet ik toch ook weer handmatig die =VERGELIJKEN formule invullen zodat hij regel 1921 weergeeft en vervolgens handmatig =INDIRECT formule toevoegen om de nieuwe regel weer te geven in sheet Deel 1 intern?

Hier zei ik dat een nieuwe regel toevoeg. Elke dag worden in het originele bestand nieuwe regels toegevoegd. Als ik elke maand dan de controle datum verander en in feite dus de problemen van die betreffende maand zie wil ik daarachter graag weergegeven hebben de hoeveelheden elke maand

Stel het is straks 1 april en verander de datum in 1-3-2016 om te zien of halffabricaat,hielpand,scheef zich die maand heeft voorgedaan en zoja wat moet ik dan in de formule veranderen om dan alle regelnummers te zien van het probleem halffabricaat,hielpand,scheef gedurende de maand maart.

=ALS(KOLOMMEN($T:T)<=$I29;GROOTSTE(ALS(ISGETAL(VIND.SPEC($A29;Registratie!$X$2:$X$2000));RIJ(Registratie!$X$2:$X$2000);"");KOLOM()-19);"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan