• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden weergeven vanuit tekst zoekveld

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wilc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2020
Goedenavond,

Ik zit met het volgende probleem en hoop, dat iemand mij hierbij kan helpen.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd. Kolom C is een tekstveld met daarin een melding.
Het is de bedoeling dat er wordt gezocht met de woorden uit kolom A die voorkomen in de tekst in veld C2.
Wat ik nu heb staat boven het 'huidige resultaat'. Wat ik graag zou willen is dat er gezocht wordt met de worden uit Kolom A die overeenkomen met het tekstveld in C2.
En dan de gevonden waarden van laag naar hoog weergeven in cel D2 t/m H2 met een max van 5 zoekresultaten, zie 'gewenste resultaat'.

Wie kan mij hierbij helpen?

Bijlagen

Hoe kom je tot de waarden in het 'gewenste resultaat'?

Hallo, dit moeten de waarden 10, 17 en 20 zijn ( de woorden stuk, vervangen en lamp)
Sorry heb niet de juiste versie bijgevoegd. Zal dit morgen veranderen.

Welk hoger doel streef je hier mee na? De logica kan ik niet vinden. Moet er van onder naar boven gekeken worden? Of van achter naar voren in de te doorzoeken tekst?

Reken het mijn voorganger maar niet aan @Wilc.

Dit is het hoger doel en de logica tegelijk @VenA.

Inbrengen en afsluiten met Ctrl+Shift+Enter.
Dan pas doorvoeren naar rechts.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($B2:$B12;KLEINSTE(ALS(ISGETAL(VIND.SPEC($A$2:$A$12;$C2));RIJ($1:$11);"");KOLOM(A1)));"")

Laatst bewerkt:
Hallo HSV,

Haha, ik reken niemand iets aan hoor. Misschien had ik mijn vraag duidelijker moeten formulieren.
Maar bij deze hartelijk dank voor het meedenken en de oplossing.
Ben er erg blij mee, was er al een paar dagen mee aan het puzzelen.

Mij uiteindelijke oplossing heb als voorbeeld toegevoegd zodat iemand anders er ook nog iets aan heeft ( de kracht van het forum).

Met vriendelijke groet,
Wilco.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan