• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarden zoeken en in ander tabblad plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

cindyodb

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Ik heb volgend probleem. Bestand heeft 2 tabbladen. Elk tabblad heeft zijn artikelomschrijving en een prijs. Ik zoek een formule dat het volgende doet.

Als de omschrijving (kolom A) van tabblad C gevonden wordt in kolom A van tabblad B moet de prijs van die omschrijving (kolom B tabblad C) gezet worden in kolom C van tabblad B.

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Groetjes
Cindy

Bijlagen

Ik probeer mijn uiterste best om het te begrijpen, maar ik ben nooit een held geweest met Excel, toch denk ik het volgende:

op tabblad C zie ik (voorbeeld) 1"150lbsS40 staan.

Terwijl er op Tabblad B de volgende staan
1"150lbsS40M12160
1"150lbsS40M12200
1"150lbsS40M20160
En zo bij elke omschrijving die ik nakeek.

Ik denk dat daar een complicatie gaat liggen.
Nogmaals ik ben niet goed met Excel!

Ik hoop dat iemand anders je kan vertellen of dit wat ik zei waar is en die persoon een werkende oplossing heeft voor je.

Succes, groet Chris

Ja dat zijn dus allemaal verschillende maten die erachter staan maar als het eerste deel al gevonden wordt dan mag die prijs bij elk van die maten. Snap je? Ben mss een beetje onduidelijk in mijn uitleg, sorry hiervoor :o

Ik snap wel wat je bedoelde hoor, maar ik kan het jammer genoeg niet zo snel oplossen. Ik heb namelijk geen idee hoe ik gegevens van het ene tabblad naar het andere moet linken.

Dat zal wel een vrij simpele commando moeten zijn, maar ik kan hem zo 123 niet vinden op internet of in mijn boek.:confused:

excel 2003

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(ALS(ISFOUT(LINKS(A2;VIND.ALLES("M";A2)-1));A2;LINKS(A2;VIND.ALLES("M";A2)-1));'C'!$A$2:$B$51;2;0));"";VERT.ZOEKEN(ALS(ISFOUT(LINKS(A2;VIND.ALLES("M";A2)-1));A2;LINKS(A2;VIND.ALLES("M";A2)-1));'C'!$A$2:$B$51;2;0))

excel2007 of hoger.

Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(ALS.FOUT(LINKS(A2;VIND.ALLES("M";A2)-1);A2);'C'!$A$2:$B$51;2;0);"")

Niels

@Chris88

:d:d
Hij zal best nog simpeler kunnen.

Niels

Niels, al super bedankt!! Echter nog een vraagje. Soms staat er voor die 'M' nog een getalletje en dat hoort bij de M dus bv. 1M20 of 2M20. Hoe kan ik degenen met zo'n opbouw bij in dit bereik zetten want nu doet de formule het niet voor deze.

Welke versie excel?
zoals je ziet scheelt dat nogal in de formule en dadelijk nog meer.
en hoezo bijvoorbeeld? wat zijn daar de criteria van?

waar komen de gegevens vandaan? Is daar geen scheidings teken toe te voegen?

Niels

Laatst bewerkt:
Excel 2010
Tja er kan staan altijd een getal voor die M komen te staan. Dit zijn gegevens die uit onze database komen, dus liefst geen komma of spatie ertussen. Alles zou aan elkaar moeten blijven staan.

Cindy

Misschien dat je mij niet begrijpt maar dat scheidingsteken zou dan in de database toegevoegd moeten worden.
Voor scheidingsteken kies ik vaak | omdat die niet zoveel gebruikt wordt.

In bijgaand voorbeeld een eigengemaakte functie (geen scheidingteken voor nodig) en een voorbeeld met | als scheidingsteken.

Bekijk bijlage bestand(2).xls

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan