• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden zoeken in meerdere tabellen aan de hand van opgegeven tabel koppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpdodo

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2015
Ik probeer al een paar dagen om een formule te maken om uit meerdere tabellen de juiste waarden te kiezen aan de hand van 2 opgegeven waarden (nummer en datum).

De tabellen hebben nummer 209, 210, 211 etc.

In bijgaand voorbeeld wil ik in cel B2 opgeven in welke tabel gezocht moet worden en in cel B3 in welke kolom, bijvoorbeeld tabel 210 en kolom met datum kop 25-2-2014.

In cellen B4 t/m B14 zouden dan de gegevens uit cellen L6 t/m L16 gevuld moeten worden.

Ondanks dat dit mij mogelijk lijkt lukt het mij na vele uren puzzelen nog steeds niet.

Ik heb het geprobeerd met horiz.- en vert.zoeken en verschuiven maar wat ik ook doe, het lukt niet.

Heeft iemand een suggestie hoe ik dit kan doen?Bekijk bijlage vaten tabel.xlsx

Code:
=SOMPRODUCT($F$6:$Q$16*(F$1:Q$1=$B$2)*(F$5:Q$5=$B$3)*($E$6:$E$16=$A4))
zlie voorbeeld:
in de bovenste rij wel wat getallen toe gevoegd

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Oh WOW,

Ik ben er vele uren mee bezig geweest maar het lukte maar niet. Ook niet met zoeken op Google hoe zoiets opgelost kan worden.

"somproduct" ken ik niet maar ik ga het goed uitzoeken zodat ik het in de toekomst ook kan toepassen.

Heel erg bedankt!

Beste Sylvester Ponte,

Ik snap de formule somproduct na het bestuderen van jouw hulp, nogmaals bedankt hoor.

Peter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan