• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes aangeven in Excel met grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

locutus1710

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2020
Geachte leden,

Ik ben niet heel thuis in Excel, maar wil ivm medicatie en de bloedwaardes dit verwerken in een tabel met grafiek. ik ben al een heel eind maar wil graag meer details in de grafiek.

Situatie als volgt:

- minimale streefwaarde = 2,5
- maximale streefwaarde = 3,5

Deze waardes moeten vaststaan in de grafiek.

- Werkelijk waarde = variabel, deze vul ik nav bloedwaarden in.

op de Y-as wil ik alle waardes van 0 t/m 5 met alle decimalen. Ter hoogte van 2,5 en 3,5 wil ik een vaste (rode) lijn.

Hoe dit te bereiken?

met vriendelijke groet,

Locutus of Borg,

Zo?:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je kunt het nog sneller maken door automatisch de datum en grenswaarden mee te laten veranderen wanneer je een nieuwe waarde invult.

Zoals door @cow18 al voorgesteld, kan je de gegevens beter in een echte tabel zetten. De grafiek wordt dan automatisch aangepast als je gegevens toevoegt of als je gaat filteren.

Bijlagen

Dames en heren geleerden,

Dank voor alle antwoorden.

Ik kom niet uit hoe ik de tussenliggende waarde moet weergeven. Dat laat ik dus voor wat het is.
Ik kom nu tot ontdekking dat mijn datumweergave afwijkt met dat wat ik invoer. Waar gaat het fout? Niet te technische uitleg. gewoon in "Jip en Janneke"taal

Ik heb mijn Excel een opnieuw gemaakt omdat er in de vorige toch ergens een foutje zat wat ik niet weg kreeg.

Ik heb de nieuwe opzet van mijn Excel (als het goed is) bijgevoegd.

Mijn dank is wederom groot.

Bijlagen

Ik kom nu tot ontdekking dat mijn datumweergave afwijkt met dat wat ik invoer.

Kun je nader uitleggen wat er niet is zoals je verwacht?

Beste Haije,

Ik heb scrnshts toegevoegd. op blad 1 zie je de datum van oa vandaag (04-05-2020) op blad 2 (grafiek blad) zie je die datum niet maar wel 7-05-2020

Hopelijk zijn ze te zien en leesbaar. En ik hoop dat u nu begrijpt wat ik bedoel.

mvgr

Bijlagen

• blad1.jpg
    blad1.jpg
    319,8 KB · Weergaven: 54
  • blad2.jpg
    blad2.jpg
    244,7 KB · Weergaven: 52
In bijna 2 maanden geen tijd gehad om even een keer op de rechtermuisknop te klikken? :d Je mag de vraag nog wel even op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan