• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waardes als

Status
Niet open voor verdere reacties.

andraghon

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2014
Berichten
6
Ik zit met het volgende probleem, probeer een soort database te maken zodat als ik bijvoorbeeld op a1 een nummer invoer dat dan a2 en a3 worden ingesteld.

Nu ben ik er inmiddels achter met de als functie (ik werk trouwens met openoffice)

Nu komt het echte probleem:
op sheet 2 staan een serie nummers op sheet 3 ook.
als ik dus op a2 zou typen =if (a1=sheet2.a1;sheet2.b2)+if(a1=sheet3.a1;sheet3.b2) zou dit moeten gaan werken volgens mij.

Wat doe ik verkeerd?
 
Je kunt in het vakje dat je wilt typen =sheet1!a1 en dan haalt hij informatie uit sheet 1 en het vakje a1 of bedoel je iets anders
 
Deze misschien:

Code:
=if(and(A2=Sheet2!A1;A2=Sheet2!B1;A2=Sheet3!A1;A2=Sheet3!B1);100;"Geen resultaat")

Het getal 100 is voor mij een willekeurige waarde.

Indien de voorwaarden (de if's) niet voldoen dan krijgt het in deze formule de tekst 'Geen resultaat'. Maar hier kun je ook een getal of andere tekst invoeren.
 
heb nu dus:

=IF(AND(A8=Woon.A2!B2)+IF(A8=Woon.A3!B3)+IF(A8=speelgoed.A2!B2);100;"geen resultaat")

met als eindresultaat #ref!

zag al de fout

[
=IF(AND(A8=woon!A2;A8=woon!B2;A8=speelgoed!A2;A8=speelgoed!B2);100;" ")

met als eind resultaat #name?
 
Laatst bewerkt:
Je moet het wel overnemen zoals het aangereikt werd:
Code:
=IF(AND(A8=Woon.A2!B2;A8=Woon.A3!B3;A8=speelgoed.A2!B2);100;"geen resultaat") 

en niet

[FONT=Palatino Linotype]=IF(AND(A8=Woon.A2!B2)+IF(A8=Woon.A3!B3)+IF(A8=speelgoed.A2!B2);100;"geen resultaat") [/FONT]
 
Wijzig de ; eens in ,
Anders een voorbeeldje posten, wil ook wel eens helpen.
 
Je zoekt blijkbaar een Vert.Zoekenformule.
 

Bijlagen

  • Speelgoed.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 26
Perfect, is er ook een manier om eindeloos door te gaan op deze manier?

Las ergens dat een formule maar iets van 64keer kon ofzo
 
Ja maar ik denk dat je je eerst eens moet verdiepen in het functioneren van een Vert.Zoekenformule.

Je hoeft niks achterelkaar te zetten en zeker al geen 64 keer.
 
Je formule werkt prima nu echter loop ik nu tegen het volgende.

Code:
=IFERROR(VLOOKUP(A8;Woon!A:B;2;0);VLOOKUP(A8;Speel!A:B;2;0))

=IFERROR(VLOOKUP(A8;Woon!A:B;2:3;0);VLOOKUP(A8;Speel!A:B;2;0))

Ik heb in de woontab nu dus een tweede cel gemaakt en nu krijg ik foutmelding #N/A .... erg frusterend


Laat maar probleem opgelost BEDANKT!!!

als ik gewoon =IFERROR(VLOOKUP(A8;Woon!A:B;2;0);VLOOKUP(A8;Speel!A:B;2;0)) gebruik is het goed genoeg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan