• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waardes communiceren met andere waarde in rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertschipper87

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2014
Berichten
14
Ik ben voor mijn job een excel bestand aan het maken waar we de annuleringen kunnen linken aan leveranciers.

Nu wil ik een formule die automatisch ziet welke leverancier welke reden van annulering heeft. zie de bijlages. hopelijk is dit duidelijk

Dus:excelvraag2.png

Nu excelvraag.png

kan iemand mij helpen?
 
Kun je even de excelbestandjes zelf plaatsen(of voorbeeld).
Will je best de formules geven maar de opmaak moet je zelf doen:)

grtz
 
Ik bedoelde het xls bestand.
Maar neem aan dat je wil dat het aantal redenen van de verschillende leveranciers op je formulier komen te staan?
En dat Supp voor supplier Staat wat dus het nummer van de leverancier is?
 
Ik wil inderdaad dat per leverancier gekeken wordt welke redenen er zijn. Zou dat mogelijk zijn? Suppl. is inderdaad het nummer van de leverancier.
 
Zolang ik niet weet op welke rij en kolom alles Staat kan ik niks. Ben niet zo creatief, daarom vroeg ik ook om de xls bestanden en geen afbeeldingen. misschien dat iemand anders zin heeft het hele bestand voor je te maken:p
tot dan wacht ik op jou xls bestandjes!
grtz
 
Wordt btje lastig om xls bestand te uploaden. Daar staan alle bedragen in namelijk, worden ze niet zo vrolijk van als ik dat op internet post.
 
hmm begrijpelijk,
Is het mogelijk een gedeelte over te nehmen(5 rijen ipv alles) en dan de bedragen te wissen?
 
Toch even iets anders op papier gezet:)
Is het niet veel makkelijker om zo te werken?
Met de filter krijg je alles op rij en ernaast hoeveel klachten je van iedere klant hebt.
Dan is het een kwestie van aflezen bij het goede nummer.

Bekijk bijlage Suppl.xlsx

grtz
 
Toch even iets anders op papier gezet:)
Is het niet veel makkelijker om zo te werken?
Met de filter krijg je alles op rij en ernaast hoeveel klachten je van iedere klant hebt.
Dan is het een kwestie van aflezen bij het goede nummer.

Bekijk bijlage 219819

Edit: Nog een Idee. Selecteer alles is en druk dan op invoegen>draaitabel
dit geef je de mogelijkheid bepaalde klanten of klantwaarden aan te vinken of weg te laten.

grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan