• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes filteren uit meerdere tabs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bejmuss

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2022
Dag allen,

Ik ben bezig met het opstellen van een Excel document waarin gekalibreerde waardes worden geschreven. Nu heb ik meerdere tabbladen om onderscheid te maken in gebouwen. Nu wil ik aan het einde graag een tabblad waarin alle afwijkende ( meer dan 0,2 ) worden weggeschreven met de bijbehorende tekst. De afwijking staat BV. in F6 en de tekst ( opnemer tag ) in F1. als ik dus in F6 een waarde van 0,3 invul wil ik graag dat in mijn laatste tabblad de tekst met de waarde (afwijking) komt te staan.
Wie kan mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, Bejmuss

Welkom. Plaats s.v.p. een representatief Excelvoorbeeld van wat je wilt bereiken. Hoeven wij niet te gokken.

hallo Bejmuss, welkom op dit forum.
je bent vergeten een excel bestandje toe te voegen.
geef ook aan met welke excel je werkt en of vba een optie is

oeps Alex was me voor :D

Laatst bewerkt:
Bijlagen

Dat is inderdaad makkelijk :D

Hierbij de bijlagen. ik wil dus bij een afwijking van meer dan 0,2 dat deze waarde met bijbehorende tag naar de laatste tab gezet wordt ( foto 2 )

Bijlagen

• foto 1.png
    foto 1.png
    252 KB · Weergaven: 24
  • foto 2.png
    foto 2.png
    284,7 KB · Weergaven: 17
Hallo Bejmuss

Er wordt bedoeld een "echte" excelsheet en geen plaatje.
Daar kunnen we niet zoveel mee.
Zelf ben ik al aan het denken om power query te gebruiken.

Hallo,

Komt dit een beetje in de richting?
Dit gedaan met power query.
Er zijn nog andere mogelijkheden om de div tabbladen te uploaden naar power query zonder dat er tabellen van gemaakt hoeven te worden.

Bijlagen

Wees slim en plaats alle gegevens in 1 werkblad.
Voeg 3 kolommen toe voor de aanduiding van het gebouw, de opneemdatum, de naam van de opnemer.
Met zo'n database kun je met 1 voorwaardelijke opmaakregel zichtbaar maken welke afwijkingen er zijn.

Dank allen voor de reacties! Ik ben momenteel met vakantie ik ga als ik er weer ben gelijk kijken.

Met vriendelijke groet Rene

Dag Peter,

Bedankt voor de hulp! Dit lijkt er inderdaad op. Ik ben zelf niet echt bekend met Power Query hier zal ik even onderzoek naar moeten doen.
Wat betreft de aangepaste versie van jou: het werkt nog niet met elke opnemer (regel). Zou je mij misschien kunnen laten zien hoe ik dit voor elke regel kan toepassen?

Alvast bedankt! :D

Hallo Bejmuss

Wat bedoel je met opnemer/regel?
Geeft dit eens aan in het bestandje van datgene wat je bedoelt.

Hallo Peter,

Wat ik bedoel is dat de door jou ingevoerde afwijkingen wel in de tabel komen maar voer ik bij bijv. Geb. B of Geb. O zelf een afwijking in dan komt deze niet uit in de laatste tabel.

Zie bijlage, Hier heb ik een aantal waardes bij de verschillende gebouwen ingevoerd die niet worden weergegeven in de tab ''afwijking''

Bijlagen

Hallo,

Dat klopt.
De tabel in tabblad "Afwijkingen" wordt niet automatisch weergegeven.
Hier dien je (helaas) nog enkele handelingen voor uit te voeren.

Ga naar tabblad "Afwijkingen" >> klik een willekeurige cel in de tabel aan.
Ga dan naar "Gegevens" en klik dan op "Alles vernieuwen".
Het geheel wordt dan ververst.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2022-09-14 104214.png
    Schermafbeelding 2022-09-14 104214.png
    17,8 KB · Weergaven: 19
Dag Peter,

Top! dit is exact wat ik bedoel! Is er ergens een beschrijving/handleiding hoe je dit kunt realiseren in Excel? Ik ben namelijk niet bekend met power query. Google vind ik niet echt de juiste stof.

Tot zover bedankt!

Mvg, René

Hallo,

Power query is zoveel omvattend.
Dus waar ben je specifiek naar opzoek?

Wat een beetje de mogelijkheden zijn met Power query. Om in eerste instantie wat meer te begrijpen wat jij hebt aangepast :)

Mvg, René

in VBA:

Code:
Sub M_snb()
  With CreateObject("scripting.dictionary")
    For Each it In Sheets
      If it.Name <> "Afwijkingen" Then
        sn = it.ListObjects(1).DataBodyRange
        For j = 1 To UBound(sn)
          If sn(j, 1) <> "" And sn(j, 5) > 0 Then .Item(sn(j, 1)) = sn(j, 5)
        Next
      End If
   Next

Sheets("afwijkingen").Cells(1, 6).Resize(.Count, 2) = Application.Transpose(Array(.keys, .items))
 End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan