• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes halen uit ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
Hey jongen

Ik heb even een vraagje
Het stelprogramma wat ik heb gemaakt met jullie hulp werkt perfect.
Omdat er hier een paar mensen rond lopen en niet zoveel weten waar ze mee bezig zijn is mijn vraag eigenlijk.
Ik het mogelijk om de waardes uit mijn stelprogramma uit een ander bestand te halen.
Dus b.v. Hoofdmenu.xls is het programma
en data.xls is het document waar de hoofdpagina de gegevens uithaalt ??

Nu zit ik met tabbladen te werken

Zou iemand mij kunnen vertellen of dat lukt en hoe ???

M.V.G.

Patrick

Ja dat kan. Open maar eens 2 excel bestanden, type in de ene " =( " en wijs daarna een cel in het andere bestand aan sluit af met een ) en een enter. Bekijk wat excel er neer heeft gezet en je (kunt) snappen hoe je de verwijzingen in je formule's moet aanpassen.

Martin

Ok dat werkt wel ja bedankt

Alleen als ik nu in 1 file de waarde verander en het anders documentje open wordt de waarde niet meteen vernieuwd

Hoe kan ik dit oplossen ????

Beste patrick,

Heb je beide bestanden tegelijkertijd open en de wijziging in het doelbestand verandert niet als je de waarde uit het bronbestand verandert?
Kijk dan eens (In Excel 2003 en 2000) in Extra > Opties > Berekenen. Staat dit op handmatig? Zet het dan op automatisch.
Staat op dit tabblad de optie 'Externe verwijzingen bijwerken' aangevinkt?

Wat je ook kunt doen is:
1) Open het bronbestand en verander de waarde;
2) Sluit het bronbestand;
3) Open het doelbestand. Krijg je dan bij openen de opmerkingen dat het bestand gekoppeld is? Werk dan de koppelingen bij.

Hopelijk helpt dit.

Groeten,
Richard

Als allebei de bestanden geopend zijn dan update hij de waardes meteen

Zodra het bestandje met de (data) gesloten is dan update hij niet meteen.

Is dit probleem opgelost toevallig als je met de functie vert.zoeken werkt ????

Groeten

Patrick

Dat zou je gewoon eens uit moeten proberen, dan weet je het . . . .

Martin

Wellicht heb je hier wat aan.
Onderstaande code dien je te plaatsen bij ThisWorkbook zodat bij het openen van het bestand de gegevens van het andere bestand worden opgehaald zonder dat het andere bestand geopend wordt.

Code:

Code:
Range("A1:A5").FormulaArray = "='C:\[Ander bestand.xls]Blad1'!R1C2:R5C2"

Bovenstaande code zet de gegevens van de cellen B1 t/m B5 van het andere bestand in het bereik A1 t/m A5.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

volgens mij werkt hij formules ook bij, of vergis ik me hierin?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan