• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes indelen in bepaalde ranges

Status
Niet open voor verdere reacties.

MariekeFT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2013
Bekijk bijlage Voorbeeld km.xlsx

Goedemorgen,

ik ben nieuw op het forum en heb al zitten zoeken naar dit probleem, maar kom er helaas niet aan uit. Ik heb een bestand met veel ritten die allemaal een bepaald aantal kilometers zijn, en die wil ik groeperen om inzicht te creeren. Ik heb km-ranges bepaald en die een label/naam gegeven van A t/m Z, dus als een rit bijvoorbeeld 25 km is, zou hij moeten zoeken naar het label dat hoort bij de range tussen 0 en 35 km (A dus).

in bijlage het voorbeeldje, dat maakt het wel iets duidelijker denk ik.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Groetjes Marieke

Dat kan met de volgende formule:
Code:
=INDEX(A$3:A$31;VERGELIJKEN(E3;B$3:B$31;1))
NB: In het voorbeeld staat in F4 en F5 een B, terwijl dat volgens mij een A moet zijn.

Hoi Rebmog,

bedankt voor je hulp, het werkt! (al begrijp ik niet helemaal hoe de formule precies werkt maar ik ga me er nog wel eens in verdiepen). Klopt inderdaad dat in F4 en F5 A moest staan, was nog niet helemaal wakker denk ik.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan